شناسهٔ خبر: 13731 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد یک فعال فرهنگی به نگرش تیمچه‎ای به فرهنگ

یک فعال فرهنگی از نگرش تیمچمه‎ای به فرهنگ انتقاد کرد و گفت: دولت‎های مختلف به جای اینکه به فرهنگ به عنوان یک مقوله عمومی در کشور نگاه کنند، به آن به چشم یک تیمچه و بازار اختصاصی نگاه کرده‎اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ یعقوب توکلی در همایش فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: هر دولت و سازمانی بر اساس برداشت های خود به مقوله فرهنگ پرداخته و به همین دلیل، فرهنگ گرفتار اشتقاق شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما عادت نکرده ایم آنچه را که شروع می کنیم ادامه دهیم و این مسئله به دلیل نوع نگاه ما به مسائل فرهنگی است.

توکلی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته ایم از نگاه تیمچه ای به نگاه جبهه ای برسیم، گفت: آنچه را آموخته ایم تبدیل به اندیشه نکرده ایم لذا آن جریان فکری که بتواند تداوم پیدا کند به وجود نیامده است هر چند زحمت و تلاش زیادی از سوی اندیشمندان در این زمینه صورت گرفته است.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور، حجت الاسلام پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام حمید آقایی معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مسوول نشریه خیمه و محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان به همراه شماری از چهره ها و فعالان فرهنگی نظیر رضا امیرخانی، عماد افروغ، حسن بنیانیان، وحید جلیلی، محمد خجسته، مصطفی رحماندوست، علیرضا قزوه، جواد محقق، علیرضا مختارپور، سیدعلیرضا مرندی، علی مطهری و سید نظام موسوی از جمله شرکت کنندگان در همایش فعالان فرهنگی بودند.

همایش فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی از ساعت ۱۵ تا نماز مغرب و عشاء در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

نظر شما