شناسهٔ خبر: 13741 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسطوره های قرآنی تجلیل می‎شوند

مسوول انجمن خادمان قرآنی کشور از تجلیل اسطوره‎های قرآنی خبر داد و افزود: اعضای انجمن خادمان قرآنی به عضویت مجامع تخصصی درخواهند آمد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمدرضا پورمعین گفت: اولین انجمن خادمان قرآنی در سه ماه اول سال ۹۳ تشکیل خواهد شد و یکی از برنامه های این انجمن ، تشکیل مجامع تخصصی ازجمله گروه های مترجم، مفسر، پژوهشگر، قاری، حافظ، هنرمند، مدیر و برنامه ریز قرآنی است.

وی افزود: در طرح تکریم و گرامی داشت اسطوره های قرآنی که از سوی انجمن خادمان قرآنی در حوزه های قرائت، حفظ و مانند آن برگزار خواهد شد، از شخصیت های علمی و تحقیقی قرآنی تجلیل خواهد شد و قرار است و یک نشریه تخصصی برای معرفی این اسطوره های قرآنی منتشر شود.

پورمعین اضافه کرد: هیات امنای انجمن خادمان قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای قرآن محور در سال آینده با تشکیل شورای مرکزی آغاز به کار خواهد کرد.

این کارشناس قرآنی اظهار امیدواری کرد تا اساسنامه انجمن خادمان قرآنی در بهار سال ۹۳ به تصویب برسد.

وی گفت: بر اساس حکم حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد تا ضمن تشکیل انجمن خادمان قرآنی کشور، اساس نامه ای به منظور رسیدگی، پشتیبانی و حمایت و ایجاد یک انجمن از مفاخر قرآنی کشور تهیه شود.

پورمعین افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نسبت به شناسایی خادمان قرآن کریم و تشکیل بانک اطلاعاتی کامل و به روز اقدام خواهد کرد تا انجمن مفاخر قرآنی کشور متشکل از خادمان و فعالان قرآنی گردهم آیند.

نظر شما