شناسهٔ خبر: 13774 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: اولویت وزارت علوم انجام امور به دور از شتابزدگی است

در آستانه سال جدید و با هدف بررسی عملکرد سال گذشته وزارت علوم و برنامه ریزی برای سال جدید، نشست هم اندیشی وزیرعلوم و مدیران ستادی این وزارتخانه با حضور مشاوران و معاونان همچنین مدیران کل ستادی برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ رضا فرجی دانا در این نشست با اشاره به تاکید بزرگان دینی بر محاسبه اعمال، گفت: فلسفه برگزاری این نشست بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد وزارت علوم و ارائه پیشنهاد و راهکار برای خدمت رسانی بهتر به مردم در سال آینده است.

وی افزود: در سالهای اخیر مجموعه آموزش عالی رشد عظیمی پیدا کرده و تعداد موسسات آموزش عالی از تعداد محدود به ۲۵۰۰ موسسه و تعداد دانشجویان به نزدیک چهار و نیم میلیون دانشجو افزایش یافته است و ساختار کنونی این وزارت توان پاسخگوی به این شرایط را ندارد.

فرجی دانا با اشاره به قانون اختصاص ۲ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر، ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار معاونت پژوهشی وزارت علوم قرار می گیرد که اهمیت موضوع و ضرورت تحول در ساختار این وزارت را نشان می دهد.

وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه باید ساختار جدید را متناسب با شرایط، چابک، هماهنگ و شفاف کنیم، تاکید کرد: ایجاد تشکیلاتی جدید مدنظر نیست ولی در برخی حوزه ها به ادغام و در برخی حوزه ها به حذف ساختار موجود نیازمندیم که این کار به صورت اصولی و با لحاظ کیفیت و اعتدال انجام خواهد شد.

فرجی دانا قانون گرایی را محور اعتدال دانست و اظهار داشت: اولویت وزارت علوم انجام امور به شکل اصولی و پرهیز از شتابزدگی است زیرا ذات فعالیت های آموزشی و پژوهشی این است که نتایج خود را چند سال بعد نشان می دهد.

نظر شما