شناسهٔ خبر: 13777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعداد دقیق دانشجویان پیام نور در افغانستان چند نفر است؟

رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: دانشگاه پیام نور بیش از یک‌هزار دانشجو در افغانستان دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مهدی جوانمرد امروز در حاشیه سفر به عسلویه گفت: شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، سازمانی خودگردان، غیرسیاسی، غیرانتفاعی با رویکرد بین‌المللی و تحت نظارت سازمان تعاون اسلامی (OIC) است که در سال 1390 توسط عطاءالرحمن هماهنگ‌کننده کل کامستک در دانشگاه پیام نور افتتاح شده است.

وی افزود: از آنجا که دولت تدبیر و امید بنا دارد با گشایش در بحث درآمد، وضعیت صنعت و اشتغال را تغییر دهد و برنامه‌های عملی نیز در این راستا آماده کرده است، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز آمادگی لازم برای ایجاد هماهنگی و انسجام در آموزش‌های مجازی و از راه دور را فراهم کرده است.

جوانمرد با اشاره به دیدار اخیرش با با مایکل کخ، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد: در این دیدار وضعیت مطلوب دانشگاه‌های کشور را تشریح کردم.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور بیش از یک‌هزار دانشجو در افغانستان دارد و همکاری شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با ‌وزارت تحصیلات عالی افغانستان در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی خواهد بود.

جوانمرد به ظرفیت­‌های تفاهم نامه همکاری‌های علمی، آموزشی شبکه و وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان اشاره کرد و گفت: از نظر ما محورهای این یادداشت تفاهم مهم است و می‌تواند به اساس همکاری‌های آینده شبکه و کشور افغانستان تبدیل شوند.

رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با اشاره به مطالب مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: دولت آلمان در زمینه­‌های مختلف از قبیل مراکز رشد، دوره‌­های بازآموزی مهارتی و سایر مباحث فناوری که مورد درخواست دولت افغانستان است، با شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام همکاری موثری خواهد داشت.

نظر شما