شناسهٔ خبر: 13812 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت زنده یاد باستانی پاریزی به صورت ملی و استانی برگزار می شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آیین یادبود و بزرگداشت زنده‌یاد استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی «پدر تاریخ کرمان» به صورت ملی و استانی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدمهدی زاهدی گفت: زنده‌یاد استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی از مفاخر علمی ایران به ویژه در حوزه تاریخ بود و آیین یادبود و بزرگداشت این چهره فرهیخته به صورت ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: روانشاد باستانی‌پاریزی کار خود را با معلمی در کرمان آغاز کرد و سپس در دانشگاه تهران استخدام شد و خدمات شایسته‌ای را در عرصه فرهنگی و تاریخی انجام داد و توجه ویژه‌ای به استان کرمان به عنوان زادگاه خود داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه خدمات باستانی‌پاریزی زبانزد خاص و عام است، بیان کرد: ما برای این شخصیت بارز علمی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و در زمان حیاتش بارها خدمت وی رسیدم و آرزو دارم در جوار اولیای الهی قرار گیرد.

زاهدی ادامه داد: وظیفه و رسالت ملی و استانی ما است که نسبت به تجلیل از این استاد عزیز بتوانیم، مراسم و یادمانی را در سطح ملی و استانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آیین بزرگداشت و یادبود روانشاد استاد باستانی‌پاریزی با هماهنگی مسئولان استانی در کرمان برگزار می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ضایعه درگذشت استاد باستانی‌پاریزی را به اهل علم به ویژه دانشگاهیان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم بتوانیم، آیین یادبود شایسته‌ای را برای این شخصیت فرهیخته و دانشمند و محقق بزرگ معاصر برگزار کنیم.

روانشاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی در سوم دی ماه 1304 خورشیدی در پاریز از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد و در پنجم فروردین ماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

استاد باستانی‌پاریزی بیش از 60 عنوان کتاب تالیف و یا ترجمه کرده است و هفت کتاب با عنوان «سبعه ی ثمانیه» از میان نوشته‌های وی متمایز است که همگی در نام خود عدد هفت را دارند، مانند خاتون هفت‌قلعه و آسیای هفت‌سنگ.

نظر شما