شناسهٔ خبر: 13845 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انیمیشن ایرانی در خدمت عاشورا

انیمیشن «مجلس آئینه» به کارگردانی مهدی آقاجانی، تهیه‌کنندگی سیدمسعود صفوی و محصول حوزه هنری داستان تعزیه ایرانی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سریال انیمیشن «مجلس آئینه» در ۵۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای به کارگردانی مهدی آقاجانی و تهیه‌کنندگی سیدمسعود صفوی تولید می‌شود.

تاکنون ۲۰ قسمت از فیلمنامه این مجموعه به سفارش مرکز انیمیشن حوزه هنری توسط تیمی از نویسندگان نوشته شده و همچنین چند قسمت نیز به تولید رسیده است.

بنا به گفته سید مسعود صفوی تهیه کننده «مجلس آئینه»، جرقه تولید این سریال از زمان ساخت مجموعه شناخته‌شده «شکرستان» زده شد زیرا فرم سریال «شکرستان» براساس تعزیه بود یعنی مرتضی احمدی به عنوان راوی در «شکرستان» حضور داشت.

در سریال «مجلس آئینه» شخصیت معین‌البکاء وارد داستان می‌شود و بخشی از قصه را او روایت می‌کند.

تصویرگری این انیمیشن به شکل قهوه‌خانه ای و قصه‌های این انیمیشن به این شکل است که در هر قسمت ابتدا زندگی واقعی آدم های این زمانه نشان داده می شود و بعد وارد مجلس تعزیه می‌شود و آن را موشکافی می‌کند.

مهدی آقاجانی كارگردان «مجلس آئینه» این انیمیشن را اولین اثری كه بر اساس بسط المان‌های ساختاری نمایش شبیه‌خوانی ساخته شده و فضای تصویری آن پیرو الگوی نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای است،‌ معرفی می‌كند.

ساخت این پروژه حدود یک سال طول می‌کشد و کار براساس تکنیک کات اوت ساخته می‌شود.

نظر شما