شناسهٔ خبر: 13846 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توصیه‌ای به اهالی پاپ

خواننده موسیقی پاپ کشورمان به طرفداران خود توصیه کرد در ایام تعطیلات نوروز تا آنجا که می‌توانند خود را با گوش دادن به موسیقی‌های تفکر برانگیز مشغول کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مانی رهنما با بیان اینکه عید نوروز به‌جاترین نقطه تقویم ایرانی است، خاطرنشان کرد: عید نوروز با توجه به ارزش های فراوانی که دارد نشانگر فرهنگ غنی ما ایرانی‌هاست که می توانیم از آن به عنوان بهترین فرصت برای جوانه زدن و شکست نخوردن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز می توانیم به این موضوع فکر کنیم که زمان هنوز از دست نرفته است و اگر این زمان را احساس کنیم به خدا سوگند می توان بهترین کارها را انجام داد. کارهایی که می‌تواند به عنوان طلایی ترین فعالیت یک سال ما تلقی شود و تا پایان عمر به یادگار پیش‌مان بماند.

این خواننده موسیقی پاپ در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: شادی و شاد بودن آرزوی همیشگی مانی رهنما برای تمام مردم ایران زمین است که می‌تواند به عنوان مهم‌ترین پیشنهاد من نیز مورد توجه قرار گیرد اما به همه مردمان فهیم سرزمینم توصیه می کنم در این مدت که کمی آرام‌تر هستند به موسیقی که به معنا و مفهوم واقعی کلمه تفکر برانگیز است گوش دهند و مطمئن باشند این بار فکر آنهاست که شاد خواهد شد.

رهنما گفت: این درست که باید در این وانفسای عصر ماشین، انسان ها به دنبال پناهگاهی برای شاد بودن باشند اما من عقیده دارم شادمانی فقط این نیست که در ظاهر به دنبال آن باشیم. همین که با شنیدن یک موسیقی خوب و ارزشمند و البته تفکر برانگیز لحظات درخشانی را برای ذهن خود رقم بزنیم به خودی خودی شادیانه ای است که ذهن ما را با خود همراه می کند.

وی با اشاره به فضای این سال‌های موسیقی پاپ ایران خاطرنشان کرد: فضای موسیقایی کشور ما پر شده از ملودی های عاشقانه‌ای که عشق آن در ۲ ثانیه محقق می شود و برخی از ترانه‌سرایان و خواننده‌ها هم دائم به این فضا تاکید می کنند، در حالیکه این راه، راه پویا و درستی نیست و باید هرچه زودتر فراموش شود.

رهنما در بخش پایانی صحبتهای خود تاکید کرد: جمله «دوستت دارم» مقدس است که نباید به این سادگی‌ها آن را در آثارمان بیان کنیم. دیگر فصل گفتن سریع این جمله ها در اشعار و ملودی ها گذشته است. مردم دیگر بی تجربگی در آواز را نمی پسندند و به آن واکنش نشان می دهند. آنها بزرگترین ترازوی معیار هستند که با گذشت زمان همه چیز را به خوانندگان نشان می دهند. حالا نوروز بهترین فرصت است که کمی به این موضوع هم فکر کنیم و به تولید آثار بهتر در سال آینده بیندیشیم.

نظر شما