شناسهٔ خبر: 13859 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

3 سئوال مهم خبرنگاران آموزش عالی بی‎‎پاسخ ماند

خبرنگاران آموزش عالی در طول سال، سوالات متعددی از مسئولان می‎پرسند اما گاه برخی از این سوالات و پیگیری‎ها تا پایان سال روی زمین و بی‎پاسخ می‎ماند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در سالی که گذشت، مسئولان حوزه آموزش عالی بارها و بارها در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات متعددی پاسخ دادند. گاهی اوقات هم این سوالات از طریق مصاحبه تلفنی یا حضوری پاسخ داده می شد.

اما در این میان برخی سوالات و پیگیریها از سوی مسئولان بدون پاسخ باقی ماند. این پرونده نوروزی به بخشی از این سوالات بی پاسخ می پردازد که در طول سال 92 از مسئولان پرسیده یا پیگیری شد.

چراغ خاموش مسکن مهر

سالی که گذشت، وعده اختصاص مسکن مهر به بسیاری از دانشجویان داده شد اما هیچ دانشجویی خانه دار نشد. معاون پیشین فرهنگی وزارت علوم طی دو سال گذشته وعده اختصاص مسکن مهر را به دانشجویان متاهل داده بود اما هیچ کدام از آن وعده ها عملی نشد.

بعد از تغییرات مدیریتی در وزارت علوم به واسطه تغییر دولتها، پیگیریهای خبرنگاران از معاونتهای فرهنگی و اداری مالی وزارت علوم هم برای اختصاص مسکن مهر دانشجویان به جایی نرسد. پاسخ به این سوال توسط مسئولان مدام از این معاونت به آن معاونت پاس داده می شد.

با این حال معاون اداری مالی وزارت علوم پیش از این به مهر اعلام کرده بود که تصمیماتی دارد و در این باره بعد از عید اخباری اعلام خواهد کرد.

استادان نمونه ای که تقدیر نشدند

به رسم هر ساله، استادان نمونه کشوری در آستانه روز معلم توسط رئیس جمهور مورد تقدیر و تشویق قرار می گرفتند. همیشه هم وزارت علومیها تدارک می دیدند و به وقت گرفتن از رئیس جمهور که می شد سوالات خبرنگاران هم در این باره، زیاد می شد و پاسخ " در انتظار اعلام وقت از دفتر ریاست جمهوری هستیم " پاسخ مسئولان بود و بس.

اما در سال 92، بر خلاف هر سال مراسم تقدیر از استادان نمونه کشوری برگزار نشد. در این میان نه تنها رئیس جمهور وقتی نداد بلکه به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، سوالات خبرنگاران در این باره هم بی پاسخ ماند.

پیگیریهای خبرنگاران اما هنوز درباره برگزاری این مراسم تا زمان انتصاب مسئولان جدید در وزارت علوم ادامه داشت. در نهایت این سوال خبرنگاران هم بی پاسخ ماند و مشخص نشد آیا برای استادان نمونه کشوری سال 92 مراسمی برگزار می شود یا نه؟

سکوت وزارت علوم در مقابل دانشگاه احمدی نژاد

یکی دیگر از سوالات بی جواب خبرنگاران، به دانشگاه جنجالی احمدی نژاد و سکوت عمیق وزارت علوم اختصاص می یابد. وزارت علوم دولت یازدهم در مقابل پاسخ خبرنگاران که چه اقداماتی قرار است درباره دانشگاه احمدی نژاد انجام دهند، سکوت کرده و در این باره لازم است جعفر میلی منفرد - معاون آموزشی وزارت علوم صحبت کند اما این مقام مسئول فعلاً با خبرنگاران مصاحبه ای نمی کند.

وزارت علوم در پایان سال هم به این سوال و پیگیری خبرنگاران پاسخ نداد و شاید لازم است به سال آینده و تصمیمات احتمالی مسئولان در این باره، امیدوار بود.

کم مصاحبه ترین مسئولان

در طول سال گذشته شاید بتوان عنوان کم مصاحبه ترین یا بی مصاحبه ترین مسئولان را به فرهاد رهبر - رئیس سابق دانشگاه تهران، جعفر میلی منفرد - معاون آموزشی وزارت علوم اختصاص داد البته در این میان برخی از مسئولان وزارت علوم هم بدون هماهنگی با روابط عمومی مصاحبه نمی کنند.

نظر شما