شناسهٔ خبر: 13869 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اشعار شعرای بزرگ ایران را بخوانید

لوریس چکناوریان آهنگساز صاحب‌نام موسیقی به مردم ایران توصیه کرد در تعطیلات نوروز تا آنجا که می‌توانند اوقات خود را با خواندن اشعار بزرگان ادب پارسی غنا بخشند.

  به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ لوریس چکناوریان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به هموطنان ایرانی گفت: به نظر من هر روز می‌تواند برای مردم این سرزمین و هر جای دیگر دنیا عید نوروز باشد چراکه هم کلمه عید و همه کلمه نوروز هر دو در برگیرنده دو معنای کلی هستند که می توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد و این همان روندی است که من همیشه به آن توجه داشتم.

وی ادامه داد: زندگی حوضی است که انسان باید داخل آن شود و روح خود را از تمامی بدی‌ها و پلیدی‌ها پاک کند. اصولا فصل بهار می‌تواند بهترین فرصت برای کسانی باشد که می‌خواهند روح خود را تمیز و پاک کنند و با گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک به سال جدید گام بگذارند تا امسال بهترین سال آنها باشد.

این رهبر ارکستر خطاب به مردم تأکید کرد: به هیچ عنوان دوست ندارم تعارف کنم اما من واقعا کوچک تر از آن هستم که بخواهم به مردم شریف این سرزمین و هنرمندان پاک سرشت آن پیشنهادی نوروزی بدهم فقط برای تک تک آنها آرزوی سالی پر از سلامت و شادی دارم و امیدوارم در سال جدید تا آنجا که می‌توانند کار مفید انجام دهند تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

چکناوریان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هنرمند فقط با غذایی که می‌خورد زنده نیست، هنرمند با عشق به مردم است که زنده می ماند. هنر یک ودیعه الهی است که هنرمند آن را از خدا می‌گیرد و آن را به واسطه خودش به مردم انتقال می دهد. بنابراین ما چیزی نداریم مگر اینکه روح خداوندی و عشق به مردم در این هنر وجود داشته باشد که سال جدید بهترین فرصت برای دستیابی به این دیدگاه است.

وی افزود: من در تعطیلات نوروز تا آنجا که می توانم آهنگسازی می‌کنم، نقاشی می‌کشم و رمان می‌نویسم و این یعنی ۲۴ ساعت کار که می‌تواند بهترین لحظات را برایم فراهم آورد. برای منی که نه استاد دانشگاهم و نه چیز دیگر، فقط هنرمندی هستم که در تنهایی خودم تلاش می کنم، مفیدترین کارها همین امور است.

این موزیسین در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: برای علاقه مندان موسیقی می توانم یک پیشنهاد نوروزی داشته باشم و آن گوش دادن به موسیقی کلاسیک از بتهون، شوپن، موتزارت گرفته تا دیگر بزرگان موسیقی کلاسیک است. البته این لذت با خوانش همزمان اشعار بزرگان ادب پارسی چون مولانا دو چندان خواهد شد و می تواند برای مخاطبان موسیقی ایرانی لحظات شیرین و لذت‌بخشی را رقم بزند.

نظر شما