شناسهٔ خبر: 13872 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان هنگ‌کنگی جایزه‌اش را به مسافر هواپیمای ناپدید شده مالزی تقدیم کرد

وونگ کار وای کارگردان مشهور هنگ کنگی جایزه فیلم آسیا را به بدلکاری که در پرواز ناپدید شده مالزی حضور داشت، تقدیم کرد.

  به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وونگ کار وای در سخنرانی دریافت این جایزه به عنوان بهترین کارگردان سال که در ماکائو برگزار شد، در حالی که نزدیک بود گریه کند از بستگان قربانیان پرواز ناپدید‌شده MH۳۷۰ تقدیر کرد.

وونگ کار وای در مراسم اهدای هشتمین جایزه فیلم آسیا که پنجشنبه شب در ماکائو برگزار شد، برای فیلم رزمی حماسی «استاد بزرگ» جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد و این جایزه را به جو کان بدلکار چینی که یکی از مسافران این پرواز بود تقدیم کرد.

وی در حالی که نزدیک بود گریه کند از خانواده و بستگان سرنشینان این پرواز نیز یاد کرد و درخواست کرد تا هر چه سریع تر پاسخی شفاف‌ به آنها داده شود.

ژانگ زییی بازیگر زن این فیلم نیز که در این مراسم جایزه بهترین بازیگر زن را برد، در حالی که گریه می کرد، جایزه خود را دریافت کرد.

وونگ گفت متاسفانه یکی از بدلکاران مهم سینما از قربانیان این پرواز است و من امیدوارم دولت مالزی بتواند بهترین اطلاعات را به صورت شفاف در این باره ارایه کند.

جو کان که در فیلم «قلمرو ممنوع» ساخته کمپانی یونیورسال بدل جت لی بود، قرار بود پس از بازگشت از چین و دیدار فرزندانش در درام تاریخی «مارکوپولو» تولید مشترک شرکت واینستین و شبکه نتفلیکس در جنوب مالزی بازی کند.

هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی مالزی که هشتم مارس با ۲۳۹ مسافر و خدمه از کوالالامپور به سوی پکن در حرکت بود، ساعتی پس ترک فرودگاه از صفحه رادارها ناپدید شد و اکنون تصور می رود در اقیانوس هند سقوط کرده باشد.

ژانگ زییی در وب سایتش نوشت امیدوار است معجزه‌ای به وقوع بپیونددد. او گفت همچنان در انتظار بازگشت این پرواز است و قرار بود این هواپیما بخشی از فیلم «تقاطع» جان وو باشد که فیلمبرداری آن در پکن انجام می‌شود.

فیلم «استادبزرگ» وانگ در مراسم دیشب با دریافت هفت جایزه شامل بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن، فیلمبردار، آهنگساز، طراح لباس و طراح صحنه موفق‌ترین فیلم هشتمین دوره جوایز فیلم آسیا بود.

فیلم هندی «ظرف غذا» ساخته ریتش باترا نیز موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه را برای ریتش باترا نویسنده-کارگردان هندی و بهترین بازیگر مرد را برای عرفان خان دریافت کند.

یئو یان یان برای فیلم سنگاپوری «ایلو ایلو» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به هوانگ بو برای فیلم «سرزمین هیچکس» رسید. جایزه بهترین بازیگر تازه کار نیز به ژیانگ شویینگ بازیگر چینی برای حضورش در فیلم «اینهمه جوان» رسید.

جوایز فیلم آسیا که اسکار سینمای آسیاست، امسال با حمایت جشنواره‌های بین‌المللی هنک کنگ، توکیو و بوسان برگزار شد.

 
 

نظر شما