شناسهٔ خبر: 13877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین فصل سال ۹۲ و اولین کارت زرد فرجی دانا از نمایندگان مجلس

هشتم دی‌ماه سال ۹۲، سوال 23 نماینده از وزیر علوم در مورد برخی انتصاباتش مطرح شد که در نهایت به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ وزیر، فرجی دانا اولین اخطارش را از مجلس گرفت و ۲۹ اسفندماه نیز رفتن رهبر از دانشگاه تهران خبر روز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ زمستان سال ۹۲ با تکذیب شایعه انحلال دانشگاه فرهنگیان آغاز شد.

در نخستین روز از دی‌ماه سال ۹۲، دانشگاه فرهنگیان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این دانشگاه منحل نشده است.

در این اطلاعیه ضمن تکذیب هرگونه شایعه پیرامون لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان شد: دانشگاه فرهنگیان برآیند تلاش عالمانه نخبگان فرهنگی این کشور برای ساختن فردای ایران است و به منظور تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین و نیل به نظام آموزش و پرورش زیبنده ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ ناگزیر به تربیت نسلی باورمند از معلمان هستیم که این مهم از رهگذر همراهی همه دغدغه مندان فرهنگ دوست با دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد.

هشتم دی‌ماه فرجی دانا با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ داد ولی با توجه به اینکه نتوانست نمایندگان را قانع کند کارت زردی را از مجلس دریافت کرد.

 

در جلسه علنی هشتم دی‌ماه، سوال مشترک ۲۳ نماینده از وزیر علوم در مورد برخی انتصابات مطرح شد که در نهایت به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ وزیر، فرجی دانا اولین اخطارش را از مجلس گرفت.

در روز ۱۴ دی‌ماه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حکم انتصاب ریاست حمید میرزاده را به مدت چهار سال بر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

۱۶ دی ماه، بر اساس تاپ چارت دانشگاه آزاد که به تصویب هیات امنای این دانشگاه رسیده بود، دو معاونت اجرایی و هماهنگی منحل و معاونت برنامه ریزی با مسئولیت دکتر فریدون رهنمای رودپشتی تشکیل شد.

همچنین ۱۶ دی ماه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز انجام گرفت و محمدعلی برخورداری به طور رسمی جایگزین محمدسعید جبل عاملی شد.

۲۳ دی‌ماه نیز با حکمی از سوی حمید میرزاده، علی عباسپور طهرانی فرد به عنوان رئیس واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد منصوب شد.

۲۴ دی ماه، تعدادی از نمایندگان شکایت خود از فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری را به دلیل پرونده‌های مربوط به دانشجویان ستاره‌دار به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

در دومین ماه از فصل آخر سال ۹۲ خبری از دانشگاه قدیمی کشور، اتفاقات دیگر آموزش عالی را تحت الشعاع قرار داد.

فرهاد رهبر از دانشگاه تهران رفت و محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شد.

این اتفاق در روز ۲۹ بهمن‌ماه رخ داد.

برگزاری شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد نیز از دیگر رخدادهای زمستان سال ۹۲ بود که به منظور بحث و بررسی امور دانشگاه، ارائه گزارش پنج ماه و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدیریت جدید دانشگاه با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان، مشاوران، نمایندگان تام الاختیار رییس دانشگاه در هیات امنای استان ها، روسای واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی فعال، نمایندگان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی و مدیران کل سازمان مرکزی، در روزهای ۳۰ بهمن و اول اسفند در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

۵ اسفندماه، وزیر علوم با صدور حکمی ناصر مطیعی را به مدت دوسال به عنوان رئیس صندوق رفاه دانشجویان این وزارت منصوب کرد.

۱۲ اسفندماه محمدحسین امید سرپرست دانشگاه تهران، نخستین نشست خبری خود در دوره سرپرستی‌اش بر این دانشگاه را برگزار و اعلام کرد: رئیس دانشگاه تهران در سال ۹۳ معرفی می‌شود.

اسفندماه ۹۳ ماه آرام آموزش عالی بود.

نظر شما