شناسهٔ خبر: 13939 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تابستان طولانی» جمعه روی آنتن شبکه «شما» می‌رود

فیلم سینمایی «تابستان طولانی» به کارگردانی «علی خزاعی‌فر» جمعه ۱۵ فروردین از شبکه تلویزیونی شما پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ فیلم «تابستان طولانی» از تولیدات ویژه صداوسیمای مرکز خراسان رضوی است که در ژانر کودک و نوجوان و دستمایه قراردادن روزهای حماسه و دفاع مقدس و با گویش مشهدی تولید شده است.

این فیلم روز جمعه ۱۵ فروردین ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه سراسری شما به روی آنتن می رود.

این فیلم که حاصل تلاش گروهی از هنرمندان مشهدی است، در دهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درآمده است، فیلم تابستان طولانی بازیگر مشهوری ندارد و کارگردان به جای استفاده از چهره های مشهور ترجیحا از افراد بومی (به خاطر بومی بودن و بهره مندی کامل از لهجه مشهدی) استفاده کرده است.

فیلم، روایت داستان زندگی «حسن» پسرک بازیگوش ۱۰ ساله ای است که در روستایی دورافتاده در جنوب خراسان زندگی می کند. همه مردان روستا به همراه پدر حسن به جبهه میروند و تنها کودکان، زنان و پیرمردان در روستا می‌مانند. حسن گمان میکند که در غیاب پدرش و بدون امرونهی‌های او بهترین تابستان عمرش را خواهد گذراند. حسن که مسوولیت خود در قبال خانواده‌اش را درک نمی‌کند، با نزدیک شدن به آخر تابستان حوادثی ناخوشایند برایش اتفاق می‌افتد و این مشکلات باعث می‌شود که او بیش از آنچه در توانش باشد به حقایق تلخ زندگی پی ‌ببرد، اوضاع به دلخواه پیش نمی‌رود و ...

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: سیاوش حقیقی، نویسنده و کارگردان: علی خزاعی فر، مدیر فیلمبرداری: داوود رحمانی، دستیار کارگردان: حسن ناصری، صدا: محسن طیبی،تدوین و جلوه های ویژه: سیناخزاعی فر و بازیگران این فیلم: حسین طاهری، کیوان صباغ، روشنک سه قلعه‌گی و باهنرمندی امیرحسین رفیعا در نقش حسن است.

نظر شما