شناسهٔ خبر: 14003 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پخش انیمیشن «دشت تمشک» از شبکه پویا

انیمشین «دشت تمشک» به کارگردانی زحل رضوی در مرکز پویانمایی صبا تهیه و تولید شده و هر روز ساعت ۱۷ از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ زحل رضوی کارگردان و نویسنده انیمیشن «دشت تمشک» درخصوص این انیمیشن گفت: «دشت تمشک» با تکنیک دو بعدی کلاسیک و با روش قدیمی در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای با محتوای آموزشی و سرگرمی در مرکز پویا نمایی صبا تولید شده است.

وی در حوزه موضوع این انیمیشن عنوان کرد: «دشت تمشک» در حوزه گونه‌های حشرات، زندگی و خصوصیت آنهاست که در کنار آموزش دارای متن سرگرم کننده است و اینکه چند حشره با هم دوست هستند و ماجرای طنز برای آنها اتفاق می‌افتد بنابراین وجه سرگرمی این انیمیشن بیشتر از آموزش آن است.
وی درخصوص ایده اولیه این انیمیشن اظهار داشت: بیشتر تلاشمان بر این بود که براساس محدودیت‌های انیمیشن در ایران، طرحی را انتخاب کنیم تا بر حسب امکانات موجود چندان گسترده نباشد.
وی افزود: در یک کتابخانه به کتابی خارجی تحت عنوان «آنچه که در مورد حشرات باید بدانیم» برخوردم که اطلاعات کتاب خیلی جذاب بود، به خصوص اینکه در آن به معرفی سوسکی پرداخته بود که اندازه کف دست انسان است ولی هنگام پرواز صدای بال آن شبیه هلیکوپتر است اما در عین حال بی‌آزار و گیاه‌خوار است.
رضوی اضافه کرد: ایده اولیه «دشت تمشک» از این کتاب شکل گرفت که خط کلی داستان این انیمیشن باشد بنابراین براساس آن اطلاعات کتاب به همراه لیلی خاتمی ترجمه کردیم و براساس آن فیلم‌نامه را نوشتیم.
رضوی تصریح کرد:  نگارش این انیمیشن یک سال‌ونیم به طول انجامید و داستان‌های آن با انیمیشن‌های بسیار متفاوت است و حدود دو سوم کار دارای فیلم‌نامه‌های قوی، بلکه متفاوت است.
وی درخصوص قصه‌ی این انیمیشن اظهار داشت: داستان طول سه حشره‌ی اصلی و رابطه‌ی آنها می‌گذرد که در ادامه حشرات دیگر وارد قصه می‌شوند و قسمت داستان جداگانه‌ای را رقم می‌زنند.
زحل رضوی: کارگردان، زحل رضوی و لیلی خاتمی: نویسنده، مهدی صفارپور: تهیه کننده و مجری طرح مسیح رضوی به طراح شخصیت، سمیرا پیشانی‌دار: نقاشی پس زمینه، هومن خیاط: سرپرست گویندگان و در مرکز پویانمایی صبا تهیه و تولید شده است. این انیمیشن هر روز ساعت ۱۷ از شبکه پویا پخش می‌شود.

نظر شما