شناسهٔ خبر: 14049 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت سید مهدی شجاعی از پشت پرده دموکراسی در نمایشگاه کتاب لندن

انتشارات «شمع و مه» و آژانس ادبی غزال از ایران در نمایشگاه کتاب لندن ۲۰۱۴ که سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود،‌ حضور یافته و ترجمه انگلیسی رمان «دموکراسی و دموقراضه» سید مهدی شجاعی رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نمایشگاه کتاب لندن ۲۰۱۴ سه‌شنبه ۱۹ فروردین مصادف با هشتم آوریل ۲۰۱۴ در انگلستان افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه به کار خود ادامه می‌دهد.در این دوره نمایشگاه کتاب لندن کره به عنوان کشوری که در مرکز توجه نمایشگاه کتاب لندن ۲۰۱۴ قرار می‌گیرد، انتخاب شده است.

محور بازار نمایشگاه کتاب لندن فرصتی برای انگلستان و ناشران بین‌المللی فراهم می‌آورد تا با صنعت نشر کشوری دیگر ارتباط برقرار کنند و در جستجوی روابط تجاری با آن برآیند، به همین دلیل بازار کتاب کره با برنامه‌ای ویژه درتلاش است تا ناشران و کتاب‌های خود را هر چه بهتر در مرکز توجه قرار دهد.

در این دوره نمایشگاه کتاب لندن‌، انتشاران ایرانی ـ انگلیسی «شمع و مه»‌ و آژانس ادبی غزال از ایران نیز حضور دارند‌، انتشارات «شمع و مه» دو کتاب ترجمه اشعار نیماسوشیج به زبان انگلیسی و ترجمه رمان «دموکراسی و دموقراضه» اثر سیدمهدی شجاعی را که برای نخستین بار منتشر شده‌اند‌، در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

مجموعه آثار نیما یوشیج به زبان انگلیسی،‌ اشعاری برگزیده از نیما یوشیج را از میان آثار منتشر شده او گزینش کرده و گزیده‌ای از سخنان شاعران را درباره نیمایوشیج و آثارش ارائه کرده است. این اثر که تلاشی برای معرفی پدر شعر نو ایران به جهانیان است،‌ به ترجمه سمیه طالبی و لیلا رسولی و با نظارت و ویراستی بابک بوبان آماده منتشر شده است.

هم‌چنین رمان «دموکراسی و دموقراضه»‌ اثر سید مهدی شجاعی که در نمایشگاه کتاب سال گذشته پس از ۴ سال از زمان انتشار عرضه شد،‌ این رمان در واقع روایت شجاعی از پشت پرده دموکراسی در غرب است.

مترجم این اثر کارولین کراس کری، شرق شناس و محقق دانشگاه یو.سی.ال.ای کالیفرنیاست که تلاش کرده پایبندی خاص و ویژه‌ای به متن داشته و به انتقال تام و تمام طنز زبانی و محتوایی اثر کمک کند. مایکل مک اروین نیز ویراستاری این اثر را برعهده داشته است.

این کتاب قرار است بلافاصله پس از اتمام نمایشگاه کتاب لندن در سایت آمازون قرار گرفته و نسخه مکتوب آن نیز در فروشگاه‌های واتراستون انگلستان توزیع شود. مراسم رونمایی از این کتاب نیز در بخش بین‌المللی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌‌شود.

انتشارات ادبی غزال دیگر ناشر ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب لندن است،‌ این موسسه انتشاراتی نیز با بیش از ۸۰ عنوان کتاب از آثار ادبی ایران در نمایشگاه کتاب لندن شرکت می‌کند.

نظر شما