شناسهٔ خبر: 14087 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر افسانه‌ای هالیوود در 93 سالگی درگذشت

میکی رونی بازیگر ریزنقش آمریکایی که زمانی یکی از پرفروش‌ترین ستاره‌های استودیو مترو گلدوین مه‌یر بود، از دنیا رفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرآنلاین؛ رونی که بیش از همه برای بازی در نقش اندی هاردی، نوجوان شاد و پرانرژی در ۱۶ فیلم مترو گلدوین مه‌یر شهرت داشت، یکشنبه درگذشت. او ۹۳ ساله بود.
وبسایت تی‌ام‌زد گزارش داد رونی مدت‌ها بود با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد. او هنگام مرگ روی فیلمی به نام «مورد عجیب دکتر جکیل و آقای هاید» کار می‌کرد.
رونی در دوران کاری خود که حدود ۹۰ سال ادامه داشت، در بیش از ۲۰۰ فیلم بازی کرد. 
او دو جایزه اسکار افتخاری (۱۹۳۹ و ۱۹۸۳) دریافت کرد، برای فیلم‌های «بروبچه‌ها در ارتش» (۱۹۳۹)، «کمدی انسانی» (۱۹۴۳)، «جسور و شجاع» (۱۹۵۶) و «نریان سیاه» (۱۹۷۹)، چهار بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد، برای «میکی» (۱۹۶۴) و «بیل» (۱۹۸۱) دو جایزه گلدن گلوب گرفت و برای «بیل» جایزه امی هم دریافت کرد.
او یک پدیده و یکی از چهره‌های شاخص و محبوب دنیای سرگرمی در قرن بیستم بود. 
رونی متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۲۰ در بروکلین در نیویورک سیتی بود. دوران کاری او در سینما از ۱۹۲۶ آغاز شد و تا ۲۰۱۳ ادامه داشت. او با ۸۷ سال سابقه، در کنار کارل لملی بازیگر کم‌کار، بیشترین سابقه فعالیت در هالیوود را دارد.
عکس روی جلد شماره ماه مارس ۱۹۴۰ مجله تایم با تیتر «دوست‌داشتنی‌ترین مانچکین آمریکا» به او اختصاص داشت که برای یک بازیگر در آن زمان اتفاقی نادر بود. 
رونی در ۱۹۴۱ برای سومین سال پیاپی پرفروش‌ترین بازیگر هالیوود شناخته شد و از بازیگرانی چون کلارک گیبل، باب هوپ، بت دیویس و آبوت و کاستلو جلو زد.
رونی هشت بار ازدواج کرد که اولین و معروف‌ترین همسرش اوا گاردنر ستاره هالیوود بود.

نظر شما