شناسهٔ خبر: 14100 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگروه پیگیری مطالبات رهبری در کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل می‎شود

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی در کمیسیون فرهنگی مجلس برای پیگیری مطالبات رهبر انقلاب در بحث فرهنگ خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ لاله افتخاری یکشنبه در مراسم تجدید دیدار پیشکسوتان ، استادان و مدیران قرآنی کشور گفت: جامعه قرآنی بهترین کسانی هستند که می توانند این مطالبات را برای مسوولان و مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون فرهنگی در زمینه امور قرآنی از آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت برگزاری جلسه با پیشکسوتان قرآنی خبرداد.

شرایط کنونی بهترین زمان برای فعالیت های قرآنی است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در این جلسه با تاکید بر فراهم شدن مقدمات مالی و ساختاری لازم اظهار کرد: شرایط کنونی بهترین زمان برای انجام فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام حمید محمدی، معاون پیشین قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هیچ زمانی مانند امروز شرایط برای فعالیت های قرآنی مهیا نبوده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران، قرآن کریم است و فرهنگ این سرزمین بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) شکل می گیرد؛ بر این اساس برای تحقق شعار سال باید به سمت توسعه فرهنگ قرآنی حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم رییس سازمان دارالقرآن الکریم از تداوم نشست های تخصصی با حضور استادان و پیشکسوتان قرآنی خبر داد.

مهدی قره شیخلو با اشاره به فعالیت های این سازمان برای ثبت مجمع خیرین فعالیت های قرآنی گفت: بیش از دو سال است که برای ثبت رسمی این مجمع تلاس کرده ایم و به زودی مجمع کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: ظرفیت جامعه قرآنی به گونه ای است که می تواند از ساختارهای قرآنی کشور مراقبت کند تا به خوبی به وظایف خود عمل کند.

در ادامه این مراسم پیشکسوت قرآنی و مشاور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: جامعه قرآنی در تحقق شعار سال، مسئولیت ویژه و مضاعفی را بر عهده دارد .

استاد عباس سلیمی گفت: از جامعه قرآنی انتظار می رود با یک حرکت جهادی و استخراج آیات قرآن کریم با محوریت شعار سال جاری به تحقق اهداف این شعار بپردازد و تئوری ها و استنادات را به دولت، مجلس و مسئولان کشور ارائه کنند تا در نهایت شاهد تحقق شعار سال باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما