شناسهٔ خبر: 14101 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسجدجامعی توجه بیش‌‎تر به جلسات سنتی قرآن را خواستار شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تاثیر جلسات سنتی قرآن بر جامعه گفت: نباید این جلسات را دست کم گرفت چرا که ما تربیت شدگان همین جلسات هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ احمد مسجد جامعی یکشنبه در جلسه تجدید دیدار پیشکسوتان، استادان و مدیران قرآنی کشور گفت: رسانه های دیداری و شنیداری می توانند ارادت و عشق به قرآن را فراهم کنند ، درحالی که برای ترویج معارف دینی به این رسانه ها دل بسته ایم.

وی با بیان تفاوت حوزه علم و دانش با حوزه اعتقاد گفت: بسیاری افراد آثار ارزشمندی را به عنوان تحقیق و یک اثر پژوهشی ایجاد می کنند ، ولی تجربه دینی زمانی حاصل می شود که برگرفته از اعتقاد باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: رسانه جدید از ارتباط یک طرفه برخوردار است ولی مجالس دینی مانند مجلس عزای امام حسین (ع) دارای فضایی است که همگان از آن بهره می برند.

وی با بیان این که هنر جدید به سمتی می رود که بیننده را به عنوان بخشی از اثر وارد فضای هنر می کند اضافه کرد: این در حالی است که در نظام های آئینی تماشاگران بخشی از صحنه هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ، حاصل جلسات دینی و قرآنی را سرمایه های ارزشمند و گرانقدر دانست و تاکید کرد: بازگشت به این شیوه ها ، به معنویت و معنی مشترکی از دین که در ذهن ما است کمک می کند.

مسجد جامعی در پایان گفت: از ظرفیت ها و فناوری های جدید باید برای بسط معارف قرآنی استفاده کنیم ، مجالس قرآنی را به دلیل حاکم شدن فضای معنوی مغتنم بدانیم فرصتی که در رسانه های جدید وجود ندارد.

نظر شما