شناسهٔ خبر: 14126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت سریال «شهید صیاد شیرازی» متوقف شد

تهیه‌کننده سریال «شهید صیاد شیرازی» گفت: ساخت و تولید این سریال فاخر به دلیل عدم همکاری و حمایت سازمان عقیدتی ارتش متوقف شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سریال «شهید صیاد شیرازی» گفت: ساخت سریالی با موضوع زندگی شهید علی صیادشیرازی در مرحله نگارش فیلمنامه متوقف شد.

وی افزود: این کار به دلیل عدم همکاری و حمایت‌های مالی سازمان عقیدتی ارتش صورت گرفته است که نشان می‌دهد آمادگی لازم برای ساخت و تولید این اثر ارزشمند را ندارند و جزیی از دغدغه آنها محسوب نمی‌شود.

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (۲۳ خرداد۱۳۲۳-۲۱ فروردین۱۳۷۸) فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی دفاع بوده‌است. او متولد روستای کبودگنبد شهرستان درگز استان خراسان رضوی است. وی یکی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود. صیاد شیرازی پس از ۳۲ سال خدمت در یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش در تهران و مقابل درب منزلش، به دست نیروهای مسلح سازمان مجاهدین خلق، ترور شد. مراسم تدفین او با حضور سید علی خامنه‌ای، فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان یگانهای مختلف نیروهای مسلح ایران و مردم برگزار شد.

سرانجام صیاد شیرازی در بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل مسلح مجاهدین خلق در پوشش رفتگر، مقابل درب منزل مسکونی‌اش واقع در تهران و در برابر دیدگان فرزندش کشته شد. در مراسمی با حضوررهبر انقلاب سیدعلی خامنه‌ای و مقامات لشکری و کشوری و جمع کثیری از دوستدارانش، علی صیاد شیرازی در قطعه ۲۹ بهشت زهرا دفن شد.

نظر شما