شناسهٔ خبر: 14128 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گرانی کاغذ رولینگ را از آمدن به نمایشگاه کتاب منصرف کرد

مدیر انتشارات آذرباد، ناشر کتاب‌های جی. کی. رولینگ از عدم حضور این انتشارات در روزهای نمایشگاه کتاب به دلیل گرانی کاغذ خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ احمدی، مدیر انتشارات آذرباد،  در خصوص وضعیت ارائه آثار این انتشارات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: انتشارات آذرباد امسال در نمایشگاه کتاب شرکت نمی‌کند که دلیل عمده آن مربوط به گرانی کاغذ است. به نظر می‌رسد که برآورد و نتیجه نمایشگاه نسبت به آنچه که انتظار می‌رفت، همسان نیست.

وی ادامه داد: شرکت در نمایشگاه هزینه‌های جانبی دارد که با وضعیت نوسانات قیمت کاغذ در سال‌های اخیر و گران شدن آن، نمی‌توان به سود آن دلخوش بود. در حال حاضر وضعیت اقتصادی مردم و قدرت خرید آنهای پایین آمده است و دیگر کمتر افرادی توانایی این را دارند که مبلغ قابل توجهی را برای کتاب‌هایی که هر چند در صفحات کم منتشر شده باشند، بدهند.

احمدی یادآور شد: وضعیت کاغذ نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته و همین وضعیت موجب رکود وضعیت نشر در ماه‌های اخیر شده است. با وجود این شرایط نمی‌توان به داشتن نمایشگاهی پربار چشم امید داشت. علاوه بر ناشران، بودجه بسیاری از مراکز و مؤسسات نیز پایین و پایین‌تر می‌آید و قدرت آنها در تولید کتاب نیز کاهش می‌یابد. 

مدیر انتشارات آذرباد با اشاره به وضعیت کتاب‌های جی. کی. رولینگ در این دوره نمایشگاه گفت: با توجه به همین وضعیت کتاب‌های این نویسنده نیز توسط انتشارات آذرباد در ایام نمایشگاه توزیع نخواهد شد.

سال گذشته انتشارات آذرباد، ناشر کتاب‌های جی. کی. رولینگ، نویسنده صاحب‌نام مجموعه‌های «هری پاتر»، اولین رمان این نویسنده در حوزه بزرگسال را با عنوان «خلأ ناگهانی» در نمایشگاه عرضه کرده بود. این اثر طی یک سال گذشته به چاپ دوم رسیده است. داستان این اثر در خصوص چند نوجوان است که در دهکده‌ای به نام «پک فورد» زندگی می‌کنند. در ماجرای این کتاب اتفاقات جالبی برای این نوجوانان رخ می‌دهد که در آن به صورت غیر مستقیم مشکلات نوجوانان مانند مشکلاتی که با والدین خود دارند، روابط دوستانه، مشکلات ویژه سنین نوجوانی و ... مطرح می‌شود.

سال گذشته نیز چاپ این اثر به دلیل گرانی‌های موجود در حوزه کاغذ، دستخوش تغییراتی شد. کتاب در وهله نخست قرار بود با قیمت ۱۹۹ هزار ریال منتشر شود که افزایش نرخ کاغذ، قیمت کتاب را به ۲۵۰ هزار ریال رساند.

نظر شما