شناسهٔ خبر: 14150 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان پیش‌نشست‌های همایش حکیم طهران اعلام شد

پیش‌نشست‌های همایش حکیم طهران (نکوداشت مقام علمی آقاعلی مدرسی زنوزی) از آخر فروردین ماه آغاز می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ چند پیش‌نشست این همایش سال گذشته برگزار شد و ۲۵ فروردین و اول اردیبهشت نیز دو پیش نشست از سوی دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود و ‌سپس مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه قم تا خرداد ماه نشست‌هایی را برپا می‌کنند.

براساس این گزارش کمیته احیای آثار «آقاعلی زنوزی» هم اکنون فعال شده تا پایان سال قرار است آثار فقهی، اصولی و فلسفی این استاد فقید را جمع‌آوری و برای تصحیح اقدام کند.

به گفته محمد باقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی دیگر اولویت‌های این مجمع در سال جدید، انتشار آثار و فصلنامه حکمت اسلامی است که به تازگی مجوز فعالیت دریافت کرده است.

دو عنوان کتاب «امامت از منظر عقل و وحی» و «بررسی معرفت امام» اواخر این هفته و «منطق صدرایی» و «تعلیقه شواهدالربوبیه» نیمه اردیبهشت منتشر خواهد شد.

همچنین گروه فلسفه و حقوق مجمع که چندی بود فعالیت کم رنگی داشته در سال جدید احیا شده و از هفته آینده قرار است فعالیت جدی خود را آغاز کند، قرار براین است تا هفته آینده اعضای هیئت علمی این گروه مشخص شود.

 

همایش ملی حکیم طهران، نکوداشت مقام علمی مرحوم آقا علی مدرس زنوزی(ره) از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی و با همکاری ۱۹ مرکز علمی، فرهنگی و اجرایی کشور امسال برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://hakim-tehran.com/ مراجعه کنند.

نظر شما