شناسهٔ خبر: 14158 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکبر عبدی مشهدی عباد می‎شود

بازیگر پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از تولید و اجرای عمومی نمایش موزیکال مشهدی عباد به دو زبان فارسی و آذری در سالن خصوصی هتل سیمرغ تهران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ اکبر عبدی گفت: تصمیم قطعی گرفته ام که در سال ۱۳۹۳ یک اثر نمایشی تولید کنم.

وی افزود: سال ها کار در عرصه سینما و تلویزیون هنوز هم ذره ای از عشق و علاقه قلبی من به هنر تئاتر را کم نکرده است و بر همین اساس قصد دارم تا با تمام توان نمایش موزیکال و فولکلور مشهدی عباد را به دو زبان فارسی و آذری برای اجرای عمومی در سال جاری آماده کنم.

وی ادامه داد: اجرای این اثر نمایشی سال ها است که به عنوان یکی از آرزوها و اهداف من در کار هنری بدل شده است و خوشبختانه با اتمام کار آهنگسازی این اثر نمایشی توسط دو برادر جوان و خوش ذوق و مستعد بخش مهمی از روند تولید اجرای این اثر که همان موسیقی آن است به انجام رسیده و مترصد فرصت جمع آوری بازیگران و آغاز تمرین های این اثر نمایشی هستم.

بازیگر نمایش های بنگاه تئاترال و اکبرآقا آکتور تئاتر با بیان آنکه نام گروه نمایشی خود را تهران گذاشته است، گفت: در حقیقت این نام گروه نمایشی زنده یاد رضا ژیان است که بعد از تجربه همکاری با این هنرمند در نمایش اکبرآقا آکتور تئاتر و درگذشت این هنرمند با اجازه مادر و برادر وی، نام گروه را برای زنده نگداشتن نام رضا ژیان، گروه تئاتر تهران گذاشتم.

وی با بیان آنکه هنوز بازیگران این اثر نمایشی تکمیل نشده است گفت: ترجیح می دهم تا نهایی شدن گروه بازیگران نامی از آنها نبرم اما تمام تلاشم خود را خواهم کرد تا در کنار تمامی برنامه ها و پروژه های سینمایی و تلویزیونی در سال جدید این اثر نمایشی را که در آن علاوه بر کارگردانی به بازی و اجرای برخی از ترانه های آن خواهم پرداخت در سالن خصوصی هتل سیمرغ تهران که صحبت های نهایی نیز برای اجرا در این سالن صورت گرفته است را به صحنه ببرم.

اکبر عبدی در سال های اخیر به دلیل حضور در آثار سینمایی متعدد کمتر در مقام بازیگر و کارگردان در عرصه تئاتر حضور داشته است و در این سال ها در مقام کارگردان و بازیگر نمایش اکبر آقا آکتور تئاتر را در تماشاخانه سنگلج و نمایش سوپر بقال ایرونی را به عنوان کارگردان و بازیگر در کشور کانادا روی صحنه برده است.

بازی در نمایش های بنگاه تئاترال به کارگردانی زنده یاد محمود استادمحمد و حضور در نمایش های از خاک تا افلاک و پنجره فولاد از جمله فعالیت های اکبر عبدی در مقام بازیگر تئاتر طی ۲ دهه گذشته بوده است.

نظر شما