شناسهٔ خبر: 14213 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‌نام همایش «فلسفه و صلح جهانی» آغاز شد

هجدهمین همایش بزرگداشت ملاصدرا با عنوان «فلسفه و صلح جهانی» با حضور علاقه‌مندان فلسفه و رسانه‌ها اول خرداد ماه جاری از سوی بنیاد حکمت اسلامی صدرا برپا می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ این همایش که با عنوان «فلسفه و صلح جهانی» با همت بنیاد حکمت صدرا برپا می‌شود، سال گذشته از همه اساتید، دانش‌پژوهان، طلاب و نشریات و رسانه‌ها فراخوان مقاله کرده بود.

این همایش اول خرداد ماه جاری از ساعت 8 تا 17 برپا می‌شود و علاقه‌مندان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای شرکت در همایش ثبت‌نام کنند.

شرکت در همایش تنها با ثبت‌نام قبلی و دعوت‌ نامه رسمی امکان پذیر است. همچنین در صورت تکمیل ظرفیت سالن‌ها، اولویت براساس سطح تحصیلات و زمان ثبت‌نام تعیین خواهد شد.

در حکمت و فلسفه بایستی مباحث حکمت نظری همواره به عمل و حکمت عملی منتهی شود و بخش اساسی و محور فلسفه و تفکر عقلانی به کار بردن حکمت برای زندگی انسانی آدمی بوده است. بر همین اساس، بنیاد حکمت اسلامی صدرا طی سالیان گذشته، پرداختن به موضوعات و مسائل حکمت عملی را محور و موضوع سلسله همایش‌های بزرگداشت حکیم ملاصدرا قرار داده است.

محورهای فراخوان مقالات «فلسفه و صلح جهانی» شامل مواردی نظیر «اسلام، فلسفه اسلامی و صلح جهانی»، «فلسفه، عدالت و صلح جهانی»، «فلسفه، روابط بین‌الملل و صلح جهانی»،‌ «فلسفه، تربیت و صلح جهانی»، «فلسفه و هنر حماسی» و ... است.

نظر شما