شناسهٔ خبر: 14221 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

8 عنوان کتاب سیاسی پژوهشکده مطالعات راهبردی در راه نمایشگاه کتاب

معاون پژوهشی پژوهشکده مطالعات راهبردی از ارایه 8 عنوان کتاب چاپ نخست در حوزه علوم سیاسی خبر داد. «جامعه‌شناسی سیاسی قدرت در عربستان» و «آینده‌پژوهی ثبات سیاسی ایران» نام کتاب‌هایی است که در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ محمود یزدان‌فام درباره برنامه‌ها و کتاب‌‌هایی که این پژوهشکده برای بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته اظهار کرد: فهرست کتاب‌های چاپ نخست این پژوهشکده برای نمایشگاه شامل «جامعه‌شناسی سیاسی قدرت در عربستان» نوشته «استیگ استنس‌لی» با ترجمه نبی‌الله ابراهیمی، «آینده‌پژوهی ثبات سیاسی ایران» به قلم عبدالمحمود محمدی لرد، «امنیتی‌شدن و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» و «مجموعه امنیتی منطقه‌ای قفقاز» نوشته ولی کوزه‌گر کالجی است. 
معاون پژوهشی پژوهشکده مطالعات راهبردی به دیگر عناوین کتاب‌های چاپ نخست این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: کتاب‌های «فلسفه جغرافیای سیاسی» (مراد کاویانی‌راد و محمدرضا حافظ نیا)، «دیپلماسی عمومی» (محمود یزدان‌فام)، «ظرفیت‌های راهبردی قانون اساسی» (علی دوستی و حسن عالی‌پور) و «مجموعه مقالات عدالت و امنیت» (داود غرایاق زندی) از دیگر کتاب‌هایی هستند که برای نخستین‌بار چاپ شده‌ و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت. 
وی با بیان این‌که شمارگان هر یک از کتاب‌های چاپ نخست این پژوهشکده سه هزار نسخه است، گفت: مجموع کتاب‌های بازچاپی این دوره از نمایشگاه که از سوی پژوهشکده منتشر شده است، ۱۱ اثر با عناوین «درک توسعه سیاسی»، «مبانی سیاست‌گذاری عمومی و تحلیل سیاست‌ها»، «دین و جهانی‌شدن»، «نظم‌های منطقه‌ای»، «تغییر اجتماعی و توسعه»، «چارچوبی تازه برای تحلیل امنیت»، «فهم آینده»، «رویکردهای جدید در مطالعات استراتژیک»، «آینده‌پژوهی در مطالعات استراتژیک»، «دولت‌های شکننده» و «روش و نظریه در علوم سیاسی» است. 
یزدان‌فام به آثار پرفروش این پژوهشکده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: کتاب‌های «آینده‌پژوهی در مطالعات استراتژیک» نوشته ماندانا تیشه‌یار و «آینده‌نگاری راهبردی در برنامه‌ریزی و توسعه منطقه‌ای» به قلم نادر زالی از کتاب‌هایی به شمار می‌آیند که در سال گذشته با استقبال زیادی رو به رو شدند. 
وی در پایان سخنانش حضور اعضای هیات علمی، نویسندگان و پژوهشگران پژوهشکده را در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از برنامه‌های پژوهشکده مطالعات راهبردی عنوان کرد.

نظر شما