شناسهٔ خبر: 14261 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نام دو بانوی ژاپنی در لیست برندگان جایزه سال ایندیپندنت

دوبانوی زن ژاپنی در کنار نویسندگانی از عراق، نروژ، فرانسه و آلمان در لیست برترین نویسندگان داستان خارجی سال ایندیپندنت قرار گرفتند .لیست امسال کتاب های برتر خارجی، نشان دهنده رشد تمایل خوانندگان جهانی به مطالعه آثار است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ امسال برای اولین بار در طول ۲۴ سال گذشته است که نام دو بانوی نویسنده ژاپنی در لیست برترین های شایسته دریافت جایزه داستان خارجی ایندپندنت قرار می گیرد. هیرومی کواکامی و یوکو اگاوا از ژاپن در کنار رمان نویس معروف عراقی، حسن بلاسیم، نویسنده پرفروش نروژی ،کارل او کنااوسگارد، هوبرت مینگارلی از فرانسه و بریجیت وندر برک از آلمان ، اسامی مندرج در این لیست را تشکیل می دهند. در واقع نیمی از افراد ذکر شده در این لیست زن هستند. 
از میان کتاب های منتخب در این لیست، دو کتاب (انتقام اثر یوکو اگاوا و جلد دوم کتابی متعلق به حسن بلاسیم ) مجموعه داستان کوتاه است و این نشان دهنده رشد گرایش خوانندگان به مطالعه داستان های کوتاه است. علاوه براین، به جز رمان پرفروش یک مرد عاشق اثر کنااوسگارد نروژی، بقیه آثار منتخب، حجمی کمتر از ۱۸۰ صفحه دارند و این بدان معناست که خوانندگان به نثر های مختصر علاقه بیشتری پیدا کرده اند. 
جایزه داستان خارجی ایندپندنت که به خاطر ارائه تنوع حیرت انگیزی از ژانر ها و تم های مختلف مشهور است؛ امسال نیز از این قائده مستثنی نبوده و آثار برتر معرفی شده در این لیست، طیفی از ژانر های سورئال تا داستان های ماوراء طبیعی و روایت هایی از زندگی روزمره، را در بر می گیرد. 
هدف از این جایزه به نمایش گذاشتن برترین آثار ترجمه شده جهان است و بسیاری از کتاب های برتر این فهرست، قبلا در موطن نویسنده بسیار پرطرفدار بوده اند.
امسال از میان ۱۲۶ اثر با ۳۰ زبان مختلف که در این رقابت شرکت داشتند، ۶ اثر به عنوان برترین های کتاب خارجی سال معرفی شده اند. جایزه داستان خارجی ایندپندنت، اغلب به معرفی ناشران مستقل نیز می پردازد . در فهرست امسال نیز کاما (Comma Press)، پورتوبلو(Portobello Books) و پیرنه (Peirene Press) پس از دو سال متمادی شرکت در این رقابت، در فهرست برترین ها قرار گرفته اند. در عین حال، هارویل سکر (Harvill Secker) و نیز پنگوئن راندوم هوس (Penguin Random House) هر کدام دو کتاب در فهرست برترین ها دارند.

نظر شما