شناسهٔ خبر: 14278 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره شهید آوینی دستخوش تحولات روایت فتح

به دلیل برخی تغییرات به وجود آمده در مؤسسه انتشاراتی روایت فتح احتمالا کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی و جایزه ادبی شهید آوینی طی سال جاری برگزار نمی‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ روز گذشته مراسم تودیع «محمدحسن کریمی‌پور» مدیرعامل سابق مؤسسه انتشاراتی روایت فتح و معارفه «حسن اعلائی» مدیرعامل جدید این مؤسسه، در محل انتشارات «روایت فتح» برگزار شد.

مؤسسه انتشاراتی روایت فتح زیر نظر بنیاد فرهنگی «روایت فتح» طی سالیان گذشته کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی و جایزه ادبی شهید آوینی را برگزار می‌کرد اما به دلیل اینکه اعضای ستاد قبلی به طور کل مسئولیت خود را تحویل داده و از انتشارات روایت فتح رفته‌اند و اکنون این دو برنامه فرهنگی، دارای هیچ ستاد و یا دبیرخانه‌ای نیست، از این رو احتمال اینکه پنجمین دوره کنگره شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی و جایزه دوسالانه ادبی شهید آوینی طی سال جاری برگزار نشود، وجود دارد.

سرداربهروز اثباتی، دبیر کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی و جایزه ادبی شهید آوینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده شده امسال این دو برنامه فرهنگی برگزار نمی‌شود، گفت: هنوز این موضوع قطعی نیست بلکه ما این برنامه را به بسیج تحویل داد‌ه‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بسیج متولی برپایی مجدد کنگره شعر مقاومت و جایزه ادبی شهید آوینی خواهد بود، ادامه داد: پشتیبانی این دو برنامه فرهنگی، از گذشته با بسیج بوده است به همین منظور هنوز برای برپایی این دو مراسم در سال جاری تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است.

سردار اثباتی افزود: مسئول مؤسسه انتشاراتی «روایت فتح» تازه امروز بر مسند کار نشسته و هنوز بر کار مسلط نشده است، اما این مسئول در آینده نزدیک درباره برپایی یا عدم برگزاری کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی و جایزه ادبی شهید آوینی اعلام نظر جدید، خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حذف این دو برنامه از برنامه‌ها و اولویت‌های موسسه انتشاراتی روایت فتح، وجود دارد، گفت: همه چیز امکان دارد اما درصدد آن هستیم که حتماً کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی برپا شود.

این در حالیست که اعضای دبیرخانه کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی،‌ همه از مؤسسه انتشاراتی روایت فتح رفته‌اند به همین منظور اگر کنگره شعر مقاومت و جایزه ادبی شهید آوینی بخواهد طی سال جاری برگزار شود، دبیرخانه جدیدی از سوی مؤسسه انتشاراتی روایت فتح باید درنظر گرفته شود.

نظر شما