شناسهٔ خبر: 14300 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ریما رامین‌فر: «پایتخت» نمونه یک سریال ملی در رسانه‌های ایران است

ریما رامین‌فر بازیگر نقش هما در «پایتخت» گفت: «پایتخت»؛ نمونه هنر ملی ایران که مردم دوست دارند همه افراد با هر نوع گرایش، «پایتخت» را دیدند و دوست دارند، یک نمونه هنر ملی دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ ریما رامین‌فر بازیگر نقش هما در «پایتخت» گفت: وقتی که سری اول این مجموعه به من پیشنهاد شد ویژگی‌هایی برای شخصیت هما متصور بودند که فردی باگذشت، صبور، مهربان و آرام است که اولویت زندگی خود را خانواده قرار داده و این امر تا حدی در من نهادینه شد که دیگر در سری سوم خودم متن و دیالوگ‌ها را با این ویژگی‌ها می‌سنجیدم.

وی افزود: کاراکتر هما از سوی محسن تابنده به عنوان نویسنده کار اینگونه ترسیم شده بود که او همان همای سعادتی است که روی شانه‌های نقی نشسته است و بنابراین هیچ خودخواهی در آن نیست و هیچ گاه مسئله ایجاد نمی‌کند، بلکه حل مسئله می‌کند.

رامین‌فر با بیان اینکه نقشهای مثبت تا حدودی دافعه ایجاد می‌کند، اضافه کرد: دلیل این امر این است که باورناپذیرند و تلاش من این بود که این باورپذیری در شخصیت هما ایجاد شود.

به گفته بازیگر نقش «هما» در پایتخت، این سریال در عین اینکه داستانی واقعی و روزمره را نمایش می‌داد اما هرگز دچار روزمرگی نشد و راز این امر در هوشمندی سیروس مقدم در مقام کارگردان و محسن تنابنده نویسنده کار است.

وی یادآور شد: اگر برای جذاب شدن «پایتخت ۳» با این تفکر که فقط جذابیت کاراکترها را ببینم و قصه‌ای وسط نباشد پیش می‌رفتیم یقینا «پایتخت» شکست می‌خورد. اما برای همه افراد، بستر و میزان زیادی قصه ایجاد شد تا تنها به جذابیت بابا پنجعلی، ارسطو و بهبود در پیشبرد داستان بسنده نشود.

رامین‌فر در پاسخ به این سوال که کدام یک از «پایتخت»های‌ سیروس مقدم را دوست دارد؟ گفت: من هر سه سری «پایتخت» را دوست دارم چون برای هر کدام از آنها زحمات زیادی کشیدیم. در «پایتخت ۱» بسیار داستان محور بودیم و درباره مهاجرت و عدم حل شدن این خانواده در پایتخت قصه ساختیم. «پایتخت ۲» درباره حمل گنبد گلدسته تا جنوب کشور بود و این سیر و سلوک برای من جذاب بود و در «پایتخت ۳» هم که ما دارای قهرمان شدیم و تنیدن قصه با ورزش اتفاق افتاد. واقعیت این است که هیچ کدام را نمی‌توانم به عنوان انتخاب اصلی‌ام معرفی کنم.

وی افزود: «پایتخت» را می‌توان را با این استدلال که همه افراد با هر نوع گرایش، «پایتخت» را دیدند و دوست دارند، یک نمونه هنر ملی دانست، همه سریال را دوست داشتند و باور کردند.

نظر شما