شناسهٔ خبر: 14305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «نقد و بررسی جریان فیلم فارسی در سینمای ایران» در خانه هنرمندان

نشست «نقد و بررسی جریان فیلم فارسی در سینمای ایران» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خانه هنرمندان ایران؛ «نقد و بررسی جریان فیلم فارسی در سینمای ایران» با سخنرانی حسن حسینی و علیرضا محمودی در خانه­‎ی  هنرمندان ایران برگزار می­‎شود.

فیلم فارسی نامی است که منتقدان برای جریان غالب فیلمسازی ایران در سال‌های قبل از انقلاب نهاده‌اند. عنوانی کلی، که همواره رگه‌هایی از طعنه و تحقیر را به همراه داشته و در سالیان اخیر نیز به عنوان کلیشه‌ای برای اطلاق به فیلم‌های مبتذل به کار می‌رود. اما چگونه «فیلم‌های فارسی» در طول سه دهه توانستند بسیاری از مردم ایران را –به مراتب بیش از این سال‌ها- به سالن‌های سینما بکشانند؟ راز موفقیت و البته افول این جریان (در اواخر دهه ۵۰) چه بود؟ در طول حضور جریان فیلمفارسی‌، نویسندگان، کارگردانان و دیگر اهالی سینمای ایران چه تغییرات و تکامل‌هایی را تجربه کرده‌اند؟ با تکیه بر نظریه‌های مطالعات سینمایی چگونه می‌توان فیلم فارسی را تحلیل کرد؟

این‌ها صرفاً بخش کوچکی از سؤالاتی است که اکنون بعد از گذشت ۳۵ سال از پایان تاریخ فیلم فارسی قابل بررسی و کنکاش است و در نشست بررسی جریان فیلم فارسی با حضور کارشناسان سینمای ایران به آن پرداخته خواهدشد.

زمان: سه شنبه ۲۶ فروردین- ساعت ۱۸

مکان: خانه­ هنرمندان ایران- سالن استاد امیرخانی

نظر شما