شناسهٔ خبر: 14307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهاره رهنما: ناشران پیش‌کسوت در نمایشگاه قدردانی شوند

بهاره رهنما، بازیگرتئاتر،سینما و تلویزیون گفت: باید در نمایشگاه کتاب، قسمتی را برای ناشران پیشکسوت ایجاد و از آنها قدردانی کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ بهاره رهنما معتقد است برای ناشرانی که پنجاه سال در خدمت نشر بوده‌اند و برای دو نسل جوان کشورمان کتاب چاپ کرده‌اند، تمهیدات ویژه‌ای در دادن غرفه و مکان در نمایشگاه کتاب اندیشیده شود. 
رهنما افزود: نمایشگاه کتاب برای من اتفاق خوبی است زیرا به دیدن ناشران و کتاب‌های ترجمه‌ای جدید می‌روم و با توجه به این‌که ۵ سال است در روزنامه شرق ستونی را برای معرفی کتاب پر می‌کنم موهبتی نصیبم شده که هفته‌ای یک کتاب را بخوانم و خوشحالم که نوجوانان و جوانان را به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنم. 
این داستان‌نویس گفت: بیش‌تر کتاب‌هایی که معرفی می‌کنم در زمینه ادبیات و رمان است و فکر می‌کنم برای کتاب‌خوان کردن نسل جوان باید آنها را به خواندن رمان و داستان‌های کوتاه سوق داد تا زمینه علاقه‌مندی آن‌ها فراهم شود. 
وی به نقش آموزش پرورش در حوزه فرهنگ‌سازی در مدارس برای کتاب‌خوانی تاکید کرد و گفت: مطالعه کتاب باید از دوران دانش‌آموزی نهادینه شود، کتابخوانی هم بخشی از تعالیم تربیتی است که از مدرسه و خانواده آغاز می‌شود. اهمیت کتاب باید از مدارس نهادینه شود و معلمان وظیفه دارند این علقه را در وجود دانش آموزان نهادینه کنند. 
این بازیگر سینما و تلویزویون گفت: کتاب‌های ارائه شده به دانش آموزان باید بر حسب رده سنی، جنسیت و قیمت آن باشد. 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

نظر شما