شناسهٔ خبر: 14350 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه سه روزه کتاب لندن خاتمه یافت

چهل و سومین نمایشگاه کتاب لندن به کار خود خاتمه داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ چهل و سومین نمایشگاه کتاب لندن با حضور ۲۵ هزار ناشر، کتابفروش و کارگزار ادبی، مسئولان کتابخانه ها، رسانه ها و حمایت کنندگان صنعت چاپ از ۱۰۰ کشور جهان برپا شد.

در آخرین روز این نمایشگاه، روز پنج شنبه، از سوی مدیریت نمایشگاه کتاب لندن که با همکاری شورای بریتانیا و اتحادیه ناشران برپا می شود اعلام شد در سال آینده مکزیک به عنوان کشور بازار تمرکز، جایگزین کره خواهد شد که امسال به این مناسبت در مرکز توجه قرار داشت.

در کنار نمایش کتاب‌های جدید از سراسر جهان، این نمایشگاه امسال با تمرکز بر فرصت های تکنولوژی دیجیتال در صنعت چاپ برگزار شد. به اعتقاد بسیاری از دست اندرکاران صنعت چاپ امکانات دیجیتال موقعیت های ویژه ای برای صنعت چاپ در سراسر جهان فراهم می آورد.

این نمایشگاه سه روزه که از سه شنبه هشتم آوریل کار خود را آغاز کرد نشست های مختلفی درباره آینده نشر برگزار گرد که کنفرانس نشر برای اذهان دیجیتال از جمله آنها بود.

از سوی دیگر شینهوا گزارش داد که در این گردهمایی بزرگ سه روزه بیش از ۲۵۰ سمینار برگزار شد و ۳۰ ناشر چینی شرکت کننده در این نمایشگاه موفق شدند تا با همکاری گروه نشر بین‌المللی چینی، نشر فونکس و موسسه هانبان صدای خود را به خوبی به گوش جهانیان برسانند.  این ناشران چینی در اولین روز افتتاح نمایشگاه با انتشار مجله هنر و کتاب به معرفی هنر و ادبیات معاصر چین پرداختند و این کار با اقبال جکس توماس مدیر امسال نمایشگاه روبه رو شد و حضور چین و برنامه‌هایش را آغاز گسترش زندگی ادبی آنگلو چینی خواند.

از سوی دیگر و بنا به گزارش سایت زاویه، نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه نیز با تمرکز بر امر ترجمه در نمایشگاه کتاب لندن حضور یافته بود.

مدیر نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه احمد آل العامری در این نمایشگاه اعلام کرد که قصد دارند تا یک شبکه اینترنتی را با همکاری ناشران بین‌المللی و دیگر دست اندرکاران صنعت چاپ این کشور راه اندازی کنند تا حمایتگر برنامه ها و رویدادهایی باشد که نمایشگاه کتاب شارجه برای آینده مد نظر دارد.  

هر روز با حضور یک نویسنده

به گزارش بوک سلر، امسال مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب لندن با حضور سر تری پرچت نویسنده مشهور بریتانیایی برگزار شد. وی به عنوان نویسنده میهمان در روز افتتاحیه این نمایشگاه که سه شنبه هشتم آوریل برگزار شد، شرکت کرد. این نویسنده که عناوین متعددی از آثار خیالی و علمی –تخیلی را در کارنامه اش دارد برای میلیون‌ها کتابدوست سراسر جهان شناخته شده است. در این دوره از نمایشگاه برنامه ویژه ای به مناسبت گرامیداشت وی و مروری بر آثارش نیز ترتیب داده شده بود.

سان-مای هوانگ نیز به عنوان نویسنده روز نهم آوریل که کره به عنوان مرکز توجه انتخاب شده بود، در این نمایشگاه حضور یافت.

مالوری بلکمن ملک الشعرای کودکان بریتانیا نیز در روز دهم آوریل به عنوان نخستین شاعر کودک به عنوان میهمان در نمایشگاه حضور ویژه داشت.

این نمایشگاه که از سال ۱۹۷۱ شروع به کار کرده به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ سراسر جهان پس از نمایشگاه کتاب فرانکفورت در لندن، شناخته می شود.

این آخرین سالی بود که نمایشگاه کتاب لندن در مرکز ارلز کورت برپا شد و در سال ۲۰۱۵ دهکده المپیک لندن، میزبان نمایشگاه کتاب لندن خواهد بود. این مرکز با وسعت ۴۲ هزار متر مربع مکان مناسبی برای میزبانی جمع کثیری از دست اندرکاران صنعت نشر خواهد بود که از سراسر جهان راهی این مرکز می‌شوند.  

نظر شما