شناسهٔ خبر: 14366 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنوز نمایش و فروش کتاب‎های ممنوعه ابلاغ نشده است

رئیس کمیته ناشران داخلی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‎المللی کتاب گفت: هنوز ابلاغی درباره ممنوعیت نمایش و فروش کتاب خاصی به دست ما نرسیده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ احمد کمالی نژاد اظهار داشت: تصمیم گیری درباره ممنوعیت فروش و نمایش کتاب ها بر عهده کمیته نظارت و ارزشیابی است اما این کمیته هنوز در این باره چیزی به ما ابلاغ نکرده است.

وی درباره ممانعت از شرکت برخی ناشران در نمایشگاه کتاب خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه هیچ ناشری چنین وضعیتی ندارد مگر اینکه آن ناشر به دلیل نداشتن شرایط لازم مانند عدم انتشار کتاب به اندازه حد نصاب، امکان حضور در نمایشگاه را پیدا نکند.

رئیس کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب درباره عدم شرکت نشر چشمه در نمایشگاه گفت: این ناشر به دلیل اینکه در چند سال اخیر کتابی منتشر نکرده است علاقه ای به شرکت در نمایشگاه نداشت.

وی اظهار داشت: مراحل آماده سازی سالن ها و غرفه های نمایشگاه در حال انجام است و تلاش می کنیم غرفه ها به خصوص غرفه های بزرگ هر چه زودتر به ناشران تحویل داده شود تا برای روز افتتاحیه تمام سالن ها و غرفه ها کاملا آماده باشد.

کمالی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که ناشران شهرستانی برای سفر به تهران و آماده سازی غرفه های خود باید هزینه زیادی تحمل کنند و به این دلیل خیلی دیر به تهران می آیند. سعی می کنیم این ناشران را نیز تشویق کنیم که هرچه سریعتر غرفه های خود را آماده کنند.

وی در پایان گفت: توصیه ما به ناشران این است که با غرفه آرایی مناسب، به زیباسازی نمایشگاه کمک کنند. نمایشگاه هم در مقابل به غرفه هایی که به این مسئله اهمیت بدهند توجه ویژه ای خواهد داشت.

نظر شما