شناسهٔ خبر: 14372 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: راه‎اندازی بخشی از نمایشگاه کتاب امسال به ناشران واگذار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر نمایشگاه کتاب امسال راه‎اندازی بخشی از این نمایشگاه به ناشران واگذار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی جنتی درحاشیه بازدید ازموزه هنرهای معاصر ایران با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امسال نیز طبق روال سال های قبل برگزار خواهد شد و تلاش می کنیم همه ناشران در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی با تقدیر از تلاش تمامی هنرمندان در عرصه های مختلف گفت: خوشحالم امروز در موزه هنرهای معاصر حضور دارم و آثار اساتیدی چون ایرج اسکندری و کاظم چلیپا را مشاهده می کنم که سبک کار آن ها برای من تازگی زیادی داشت.

وی اظهار داشت: امروز سبک های نوینی را مشاهده کردم که از سه ده قبل کار اجرایی طرح های آن آغاز شده بود.

وی با تاکید بر این که باید بتوانیم این آثار را در داخل و خارج از ایران عرضه کنیم، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم دنیا با آثار این هنرمندان بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به انصراف کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دریافت یارانه نقدی گفت: بیانیه ای در این باره توسط مسوولان وزارت ارشاد و مدیران کل استانها صادر شد و در آن اعلام کردیم که در ثبت نام یارانه ها شرکت نمی کنیم زیرا مبالغ یارانه ها باید صرف نیازمندان جامعه شود.

بیست و هفتمین نمایش بین المللی کتاب تهران از ۱۰تا۲۰ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نظر شما