شناسهٔ خبر: 14373 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: رسالت کتابخانه‎های عمومی ترویج و توسعه کتابخوانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای کتابخانه‎های عمومی کشور رسالت اصلی نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور را تلاش برای توسعه کتابخوانی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی جنتی در دیدار با محمد حسین ملک احمدی دبیرکل نهاد و جمعی از معاونین و مدیران نهاد کتابخانه های عمومی با تاکید بر ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: تکمیل کتابخانه هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند از اولویت های نهاد خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به لزوم دقت در انتخاب کتاب های ارزشمند برای کتابخانه ها افزود: کار جدی بر روی دیجیتالی کردن کتابخانه ها و همکاری فعال با کتابخانه های دیگر در سطح کشور از طریق ارتباط اینترنتی از دیگر اولویت های اجرایی نهاد کتابخانه ها خواهد بود.

جنتی در ادامه تصریح کرد: تمرکز نهاد بر روی توسعه کتابخانه ها به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می انجامد لذا این امر می بایست به عنوان یک راهبرد برای نهاد کتابخانه ها لحاظ شود.

در ادامه این دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز بر ضرورت توسعه کتابخوانی و تجهیز کتابخانه ها تاکید کرد.

محمد حسین ملک احمدی افزود: مستقر کردن نرم افزار واحد در کتابخانه ها در کنار ارتباط سازنده با ناشران و تلاش برای ارتقای جایگاه کتابداران از دیگر برنامه های نهاد در سال جدید خواهد بود.

نظر شما