شناسهٔ خبر: 14374 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: دیپلماسی فرهنگی اهمیت بسیار بالایی دارد

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث دیپلماسی فرهنگی اهمیت بسیار بالایی در این وزارتخانه دارد و به همین دلیل تمایل داریم گروه‎های مختلف فرهنگی و هنری کشور در دنیا حضور پیدا کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  ایرنا؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از موزه هنرهای معاصر ایران در جمع خبرنگاران افزود: در این خصوص ۲۳ گروه هنری ما در نوروز امسال در ۲۳ کشور دنیا با ارایه آثار خود به معرفی موضوعات فرهنگی و هنری پرداختند.

وی اظهار داشت: ما باید فعالیت های هنری خود را احیا کنیم و اگر امکانات مادی مناسب در اختیار داشته باشیم باید هر هفته یک گروه هنری به خارج از کشور اعزام کنیم که با توجه به شرایط فعلی و بهبود روابط می توانیم این کار را راحت تر انجام دهیم.

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل انجمن های صنفی هنرمندان گفت: تا کنون گروه های بسیاری برای تشکیل انجمن صنفی درخواست های خود را به این وزارتخانه ارایه داده اند در حالی که ما به فکر تشکیل یک نظام جامع صنفی هستیم.

وی افزود: برای تشکیل یک نظام جامع صنفی دولت باید طرح آن را به مجلس ارایه دهد زیرا که ما نمی توانیم برای هر گروه یک مجوز صادر کنیم.

جنتی تاکید کرد: اخذ مجوز صنفی کلی یکی از ضرورت هایی است که در این وزارتخانه پیگیری می کنیم .

جنتی در خصوص بودجه نیز گفت: بودجه ما نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی نداشته است و بحثی که الان داریم تغییر نگرش است و قصد داریم برخی از کا رها را به بخش خصوصی واگذار کنیم .

وی گفت: یکی از اهداف واگذاری کارها به بخش خصوص این است که می خواهیم هنرمندان روی پای خود بایستند به طور مثال صندوق حمایت از هنرمندان باید از حالت گذشته خود که فقط انتظار بیمه کردن را از آن داشتیم خارج شده و به فکر فعالیت اقتصادی نیز باشد.

وزیر ارشاد افزود: البته در این خصوص کارهای مقدماتی نیز انجام شده و ما باید برای تمامی حوزه ها چنین اقداماتی را انجام دهیم .

وی گفت: برای تغییر وضیعت کلی هنرمندان کارهای زیادی در پیش داریم زیرا با آغاز سال جدید کار گروهی را تشکیل داده ایم تا سیاسیت های جدید ما را تدوین کنند و مطمئن باشید ما امسال از نیروهای جوان هنرمند در تمامی عرصه ها حمایت ویژه ای خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شاید انجام برنامه ها ۱۰ سال زمان بخواهد اما ما باید امسال حداقل برنامه ریزی خود را انجام دهیم .

وی در خصوص دو هنرمند نقاش معاصر اسکندری و چلیپا نیز گفت: به منظور حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان، آثار آنها را در کتاب جداگانه ای به چاپ خواهیم رساند.

نظر شما