شناسهٔ خبر: 14378 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کشف نویسندگان بالقوه ادبیات کودک در مسابقه «انتشارات اسکولستیک»

انتشارات "اسکولستیک" برای کشف نویسندگان حوزه کودک و نوجوان مسابقه‌‌ای را در انگلیس و ایرلند برگزار کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛  این مسابقه توسط انتشارات "اسکولستیک" و شرکت ایتالیایی مونته گراپا، با همکاری "نمایشگاه کتاب لندن"، آژانس LBAbooks و انتشارات "ایندیپندنت" برگزار شده است. نویسندگان هفت تا ۱۲ ساله‌ای که به داستان نویسی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان می پردازند و آثارشان توسط هیچ انتشاراتی به چاپ نرسیده، می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
"جک توماس"ٰ مدیر نمایشگاه کتاب لندن گفت: هدف مسابقه "جایزه اسکولستیک- مونته گراپا برای نویسندگان کودک"، کشف یک چهره برجسته در ادبیات کودک و نوجوان است. وی در ادامه افزود:‌ "همکاری تنگاتنگ میان یک انتشارات کودک برجسته، یک آژانس ادبی بزرگ، یک اسپانسر بسیار تحسین برانگیز و یک روزنامه ملی حقیقتاً نشانگر این امر است که عناصر بسیاری در نمایشگاه کتاب لندن گرد هم آمده اند."
هیئت داوران این مسابقه متشکل از "سری برونل"، نویسنده و مجری تلویزیون، "سامنتا اسمیت"، ناشر داستان های تخیلی در اسکولستیک، "لویس لامونت"، کارشناس در آژانس LBA و "عاریفا اکبر"، ویراستار در انتشارات "ایندیپندنت" است.
کسانی که خواستار شرکت در مسابقه هستند باید تا دوم ژوئن بخش نخست اثر خود را، که شامل ۵۰۰۰ واژه می شود، به آدرس ایمیل montegrappaprize@scholastic.co.uk ارسال کنند.
لیست کاندیداها در ماه اوت و در "جشنواره بین المللی کتاب ادینبرو" منتشر خواهد شد.
نتایج این مسابقه در ماه اکتبر، در "نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت" اعلام خواهد شد. برنده مسابقه از سوی کارشناس ادبی آژانس LBAbooks به عموم معرفی خواهد شد. جایزه این مسابقه عقد قرارداد با انتشارات "اسکولستیک" برای نشر اثر برتر است؛ افزون بر این جایزه شرکت "مونته گراپا" برای برنده مسابقات نیز سفر به شهر ونیز است.

نظر شما