شناسهٔ خبر: 14428 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهداف و برنامه‌های پنجمین کنگره «پیشگامان پیشرفت» تشریح شد

نشست مشترک دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و دبیرخانه پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت برگزار شد؛ سرپرست این دبیرخانه در جلسه مذکور به تشریح اهداف و برنامه‌های کنگره پرداخت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست مشترک دبیرخانه پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت و دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های تهران با هدف تبیین اهداف و محورهای کنگره و مشارکت انجمن‌های علمی در ترغیب و دعوت از دانشجویان برای مشارکت در کنگره برگزار شد.

 در این نشست علی متقیان، سرپرست دبیرخانه پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت با اشاره به اهداف کنگره و تبیین محورهای برگزاری آن، از انجمن‌های علمی خواست تا با اقدامات عملی، زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در این کنگره را فراهم آورند.

وی در این خصوص با اشاره به نقش پررنگ انجمن‌های علمی دانشجویی در فعالیت‌های علمی دانشجویی، به تشریح زمینه‌های همکاری این انجمن‌ها با کنگره پرداخت و از پذیرش مقالات، دلنوشته‌­ها، تک نگاشت­ها،  اشعار، فیلم‌های کوتاه جوانان دانشجو و هنرمندان جوان با موضوعات پیشرفت در پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت خبر داد.

سرپرست دبیرخانه پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت اظهار داشت: دانشجویان و هنرمندان جوان علاقه‌مند به فیلم‌سازی می‌توانند آثار خود شامل یکی از گونه‌های فیلم مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی و یا نماهنگ مرتبط با محورهای پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت را برای رقابت در بخش فیلم کوتاه این کنگره ارسال کنند.

مسئول دفتر ارتباطات و گفتمان سازی مرکز، گفتمان‌سازی در زمینه مباحث مربوط به پیشرفت در بین جوانان خصوصاً دانشجویان و مهیا کردن بسترهای لازم برای مشارکت و حضور فعال دانشجویان در مراحل تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

متقیان با تشریح محورهای چهارگانه این کنگره خاطرنشان کرد: محورهای اعلام شده برای کنگره با عناوین "پیشرفت اقتصادی"، "پیشرفت فرهنگی و معنوی"، "پیشرفت اجتماعی" و "پیشرفت علم وفناوری" با شعار سال یعنی "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"،  مطابقت دارد و اظهار امیدواری کرد با  فضای ایجاد شده در جامعه،  مشارکت دانشجویان در طرح مباحث مربوط به کنگره قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند آثار قلمی و هنری خود در این محورها را از طریق پایگاه اطلاع رسانی kpip.ir به دبیرخانه کنگره ارسال و برای شرکت در کنگره ثبت نام کنند. از دانشجویانی برای حضور در کنگره دعوت به عمل می‌آید که در موعد مقرر با ثبت نام در وبگاه، آمادگی خود را برای حضور در کنگره اعلام کرده باشند.

همچنین در این نشست، دبیران انجمن‌های علمی به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد نحوه مشارکت در برگزاری کنگره پرداخته و سوالات خود در این زمینه را مطرح کردند. پیش از این نیز متقیان از پذیرش پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی مرتبط با محورهای پیشرفت در کنگره پنجم پیشگامان پیشرفت خبر داده بود.

پنجمین کنگره پیشگامان پیشرفت هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در محل مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

نظر شما