شناسهٔ خبر: 14454 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازی‌های جام جهانی در سینماها نمایش داده می‌شوند یا خیر؟

سیدهادی منبتی گفت: به دنبال نمایش بازی‌های جام جهانی در پردیس‌های سینمایی هستیم.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایسنا؛ رئیس موسسه تصویر شهر گفت: جلسه‌ای را به همین منظور با اداره اماکن نیروی انتظامی برگزار کردیم و طرح مساله شد و منتظر جلسات دیگر هستیم تا این موضوع نهایی شود.

وی ادامه داد: برای سامان‌دهی نمایش مسابقات تصمیم گرفتیم باشگاه هواداران پردیس ملت را فعال کنیم تا تنها کسانی که عضو این باشگاه باشند بتوانند تماشاگر مسابقات باشند. بنابراین امکان کنترل بهتری فراهم می‌شود، ضمن اینکه تاکید داریم حتما خانواده‌ها با هم حضور داشته باشند و اگر قرار باشد افراد از هم جدا شوند، مسابقات را نمایش نخواهیم داد.

بخش بازی فوتبال در سینما دو سال قبل با حواشی روبه‌رو شد، مدیر وقت اداره‌ی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، رسما مجوز پخش فوتبال را برای همه، در سینماها داد درحالیکه اداره اماکن سینماها را از پخش فوتبال برای خانم‌ها منع کرده بود و اتفاقا دو سینماها هم به دلیل اینکه به بانوان بلیت فروخته بودند، چند روزی پلمپ شدند و برخی دیگر هم به دلیل اینکه بلیت فروشی فقط باید برای آقایان باشد،مسابقات را پخش نکردند.

در آن مقطع سجادپور یکی از مدیران وقت سازمان سینمایی معتقد بود که « تمامی تصمیمات و اتفاقات مربوط به سالن نمایش‌های فیلم منحصرا به اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای کشور مربوط می‌شود و دیگر نهادها و مراکز در این باب هیچ مسوولیتی ندارند و حیطه مسوولیت دیگر نهادها به خارج از سالن‌ها و سطح جامعه مربوط می‌شود.»

در همان مقطع یک کارشناس سینمایی اینگونه ابراز عقیده کرد: نمایش فوتبال در سالن‌های سینما بخشی از مشکلات نیروی انتظامی را کم می‌کند.

امیرحسین علم الهدی  هم گفته بود: پخش مسابقات فوتبال در سینماها را از دو منظر اقتصادی و اجتماعی مفید است. وقتی با افت 50 درصدی مخاطب مواجه هستیم، نمایش فوتبال در سینماها برای خانواده‌ها راهی برای امرار معاش سینماها است.

مدیر سابق پردیس سینمایی ملت همچنین به منظر اجتماعی این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت:‌ پایین بودن سطح تفریحات مردم در ایران یک عارضه است و نمایش فوتبال در سینماها می‌تواند، بخشی از مشکلات نیروی انتظامی را حل کند. مردم به دلیل تفریحات دسته جمعی می‌توانند داخل سینما بیایند و بخشی از هیجانات سالم را تخلیه کنند، مانند تجربه موفقی که پیش از این داشته‌ایم.

گفتنی است که این روزها برج میلاد بازی‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را برای مخاطبان پخش می‌کند.

نظر شما