شناسهٔ خبر: 14481 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

20 جلد از دانشنامه بوشهر فردا رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب، فردا در مراسمی 20 جلد جدید از دانشنامه استان بوشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ سیدحسین سیدزاده گفت: امروز در پنجمین روز از هفته هنر انقلاب نشست تشکل‌های جوان در برازجان با حضور استاد محمدعلی روزبهانی در محل شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در بوشهر نیز در سالن 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله نشست تخصصی هنر انقلاب با رویکرد اقتصاد و فرهنگ با حضور استاد محمدعلی بهشتی منش انجام خواهد شد، در این مراسم از خانواده‌های شهدای هنرمند نیز تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

رئیس حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: اکران فیلم‌های دینی در مصلی نماز جمعه برازجان از سوی کانون الغدیر و شب شعر و شروه به مناسبت این هفته در بردخون با حضور شعرای مطرح کشور و استان و همراه با تقدیر از کارگردان فیلم دلیران تنگستان شهنواز در سالن آموزش و پرورش این شهر در ساعت 20 برگزار می‌شود.

سیدزاده بیان کرد: همچنین فردا در آخرین روز از هفته هنر انقلاب رونمایی از 20 جلد دانشنامه استان در سالن شهدای امور تربیتی بوشهر با حضور مولفان، نویسندگان و مترجمان این آثار برگزار و از نویسندگان هنر انقلاب تقدیر خواهد شد.

وی افزود: کتاب‌های ناخداعباس دریانورد، واژگان بوشهری، جفره ماهینی، لالایی‌های بوشهری، افسانه‌های بوشهر، گزارش‌های مسترچیک از جنگ جهانی اول، صید سنتی، آیت الله سیدمرتضی مجتهد اهرمی، خاطرات نیستلروم از جنگ جهانی، تاریخ سیاسی مردم برازجان، نگاهی به بندر گناوه، ضرابخانه ها و سکه های ضرب بوشهر، شاخابه پارس، نگاهی به خورموج، تاریخ شبانکاره، تبارشناسی و جغرافیای تاریخی شبانکاره، معتقد اهرمی و فرهنگ و مشاهیر برازجان از جمله کتاب‌هایی هستند که در این مراسم رونمایی خواهند شد.

نظر شما