شناسهٔ خبر: 14491 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش معاونت پژوهشی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد

گزارش معاونت پژوهشی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون نحوه تحقق نامگذاری سال 1393 در چهارچوب اسناد راهبردی تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی بویژه نقشه جامع علمی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی کشور ارائه شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ نخستین جلسه کمیسیون علمی فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی راهکارهای اجرایی شدن شعار سال ۱۳۹۳ اختصاص داشت، اعضا ضمن تاکید بر اجتناب از برخورد شعاری و ظاهری با این موضوع بر برنامه‌ریزی دقیق و علمی برای تحقق اهداف این نامگذاری تاکید کردند.

در ادامه جلسه گزارش معاونت پژوهشی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون نحوه تحقق نامگذاری سال ۱۳۹۳ در چهارچوب اسناد راهبردی تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی بویژه نقشه جامع علمی کشور و نقشه مهندسی فرهنگی کشور ارائه شد.

در این گزارش بر مواردی نظیر ارتباط منطقی و جهت‌دار نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی»، توجه به وظائف محوله به شورای عالی انقلاب فرهنگی از جانب مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» در راستای تحقق شعار سال ۱۳۹۳، اصالت فرهنگ در این نامگذاری با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب«مدظله‌العالی» در دیدار سال گذشته معظم له با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمینه سازی برای فعالیت‌های مردمی در بخش فرهنگ، توجه به نقد وضعیت فرهنگی کشور توسط نخبگان جامعه، نقش فرهنگ در تولید قدرت نرم به عنوان ابزار اصلی مقابله با تهدیدات پیش‌رو تاکید شده است.

در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات خود در رابطه با باز تعریف و بازسازی ساختار برخی از نهادهای فرهنگی در راستای تحقق مدیریت جهادی در بخش فرهنگ، سنجش و پایش مستمر عملکرد نهادهای فرهنگی در مسیر حرکت به سمت اهداف تعیین شده توسط نهادهای بالادستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه های علمیه، مدیریت و هدایت حرکت‌های خودجوش فرهنگی به منظور جلوگیری از انحراف این فعالیت‌ها در کنار حمایت از این فعالیت‌ها، تولید نرم افزار فرهنگی متناسب با نیاز اقشار مختلف جامع و استفاده از ظرفیت پیوست فرهنگی به منظور تقویت رابطه اقتصاد و فرهنگ پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما