شناسهٔ خبر: 14505 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ به هفت هزار درخواست مجوز کتاب طی دو ماه

رئیس اداره کتاب با اعلام خبر تسریع روند مجوز نشر، گفت: در طی دو ماه آخر سال گذشته، هفت هزار درخواست صدور مجوز کتاب را پاسخ داده‌ایم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ علی شجاعی صائین  گفت: تمام تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، تا آثار ارسالی به اداره کتاب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز بدهیم تا در این فرصت باقی مانده به نمایشگاه، ناشران بتوانند آثارشان را برای عرضه، چاپ کنند. 

وی توضیح داد: بیش‌ترین حجم کتاب‌های ارسالی در بهمن‌ماه و اسفندماه سال گذشته داشتیم. علی‌رغم آن‌که نسبت به ماه‌‌های دیگر میانگین ورودی کتاب به اداره برای درخواست مجوز خیلی بیشتر شده بود، ما سعی کردیم در بازه زمانی کوتاه به درخواست‌ها پاسخ بدهیم. در دو ماه آخر سال گذشته ده هزار عنوان کتاب ارسال شده بود، ۷۵۰۰ عنوان آن کتاب چاپ اول بودند، دو هزار و پانصد عنوان هم کتاب تجدید چاپی بودند.

رئیس اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این تعداد درخواست مجوزکتاب، هفت هزار عنوان از آن درخواست‌ها پاسخ داده شده است. دیگر درخواست‌ها هم با تلاش شبانه‌ روزی در حال بررسی و پیگری است. از آن‌جایی که ناشران برای حضور در نمایشگاه، از دو ماه پایانی هر سال فعال‌تر می‌شوند ما طی سه روز آخر کاری در اسفند پانصد درخواست صدور مجوز کتاب را ثبت کردیم.

نظر شما