شناسهٔ خبر: 14668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یکی از کارگردان های «راه شیری»: راه‌شیری از خط قرمزهای صدا و سیما عبور کرده

تلویزیون تصمیم گرفته است سریال اپیزودیک «راه شیری» را حدود پنج سال پس از شروع ساخت آن پخش کند. ساخت این سریال اواخر سال ۱۳۸۷ آغاز شد و قرار بود در ۱۳ اپیزود و ۷۸ قسمت تولید شود، اما فقط ۲۴ قسمت از آن ساخته شد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از ایسنا؛ عبدالحسن برزیده که یکی از کارگردان‌های سریال «راه شیری» است، درخصوص پخش نشدن این مجموعه طی این سال‌ها توضیح داد: دلیل تأخیر در پخش «راه شیری» خیلی مشخص نبود ولی فکر می‌کنم بیشتر به خاطر جابه‌جایی مدیر شبکه‌ها بود که این سریال طی این سال‌ها عقب ماند.

وی افزود: همچنین لازم می‌دانم بگویم این سریال ابتدا قرار بود با لینک‌های مشترک و قصه‌هایی که شخصیت‌هایشان در همه قصه‌ها حضور داشته باشند، ساخته شود ولی متأسفانه به دلایلی این اتفاق در «راه شیری» نیفتاد.

برزیده سپس اظهار کرد: یکی از انگیزه‌هایم برای همکاری با پروژه «راه شیری» تنیده شدن قصه‌ها و شخصیت‌ها در داستان‌ها بود اما این اتفاق نیفتاد؛ البته ناگفته نماند که با این وجود این کار فیلمنامه خوبی داشت.

وی با بیان اینکه قصه‌های «راه شیری» با گذشت پنج سال از ساخت، به‌روز هستند عنوان کرد: با وجود اینکه پنج سال از ساخت سریال «راه شیری» می‌گذرد و تأخیر زیادی در پخش آن ایجاد شد، اما به نظر قصه‌ها به قدری جذاب و به‌روز هستند که احتمالا مخاطبان از آن‌ استقبال می‌کنند و امیدوارم همین‌طور باشد.

کارگردان سریال «راه شیری» در ادامه در پاسخ به اینکه آیا طی این سال‌ها پیگیر تأخیر در پخش مجموعه‌اش بوده است؟ توضیح داد: طی این سال‌ها با تهیه‌کننده کار در تماس بودم ولی به خاطر اینکه تأخیر در پخش این سریال دلیل خیلی مشخصی نداشت، به شکل دائم پیگیر پخش آن نبودم.

او همچنین به عبور سریال «راه شیری» از خط‌قرمز‌های سازمان صداوسیما اشاره کرد و افزود: لازم است بگویم «راه شیری» جزو سریال‌هایی بود که شاید از برخی خط‌قرمز‌های صداوسیما عبور کرد و در بخش‌هایی به مباحثی پرداخت که شاید تاکنون مجموعه‌های دیگر وارد آن‌ها نشده‌اند.

برزیده در پایان گفت‌وگوی خود ضمن تشکر از تهیه‌کننده سریال «راه شیری» خاطرنشان کرد: این کار به خاطر تهیه‌کننده و صبوری و فهمی که داشت شاید راحت‌ترین کارم طی این سال‌ها هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ شرایط زمانی بود. امیدوارم در آینده باز هم با آقای عباسی زاده همکاری داشته باشم؛ چرا که وی از جمله تهیه‌کنندگانی است که راحت می‌توان با او کار کرد.

سریال «راه شیری» به تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده و کارگردانی مشترک عبدالحسن برزیده، سامان مقدم، ایرج کریمی و مونا زندی به شکل اپیزودیک برای پخش از شبکه دو سیما ساخته شد.

این مجموعه در 24 قسمت 40 دقیقه‌ای قرار است از ششم اردیبهشت ماه هرشب ساعت 21 و 30 دقیقه به روی آنتن برود.

از بازیگران این سریال در بخش‌های مختلف می‌توان به حضور امین تارخ، همایون ارشادی، آهو خردمند، سیدمهرداد ضیایی، سپیده اعلایی، محسن قاضی‌مرادی، رامین راستاد، لیلی تقوی، هنانه شهشهانی، نگین معتضد، آیدا فقیه‌زاده، یاشا رستمی، مرتضی کاظمی، سیامک اشعریون، فرامرز روشنایی، علی قربان‌زاده و ... اشاره کرد.

نظر شما