شناسهٔ خبر: 14754 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا اسپیلبرگ «ربودن ادگاردو مورتارا» را کارگردانی می‌کند؟

بیشتر از یک سال از اکران فیلم سینمایی «لینکلن» گذشته و استیون اسپیلبرگ هنوز فیلم بعدیش را مشخص نکرده است. آیا «ربودن ادگاردو مورتارا» پروژه بعدی کارگردان «فهرست شیندلر» است؟

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بیش از یک سال از اکران فیلم سینمایی «لینکلن» گذشته و استیون اسپیلبرگ هنوز فیلم بعدیش را مشخص نکرده است. حالا وراییتی گزارش داده که ممکن است این کارگردان سرشناس آمریکایی بار دیگر با تونی کوشنر همکاری داشته باشد. این دو که با «لینکلن» تجربه نامزدی اسکار بهترین فیلم را دارند، پیش از این در «مونیخ» هم با یکدیگر کار کرده‌اند.

چیزی که در مورد «ربودن ادگاردو مورتارا» قطعی به نظر می‌رسد این است که اسپیلبرگ و دریم وورکس با همکاری کمپانی وینستین تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارند. آیا استیون اسپیلبرگ خود کارگردانی این پروژه را هم بر عهده می‌گیرد؟ این سوالی است که همیشه پس از دیدن نام اسپیلبرگ به عنوان تهیه کننده یک پروژه مطرح می‌شود. البته از آنجایی که این پروژه از روی کتاب دیوید کرتزنر نوشته می‌شود و این کتاب مضمونی مذهبی دارد، بعید نیست که خود اسپیلبرگ نیم نگاهی به ساخت این فیلم داشته باشد.

داستان کتاب کرتزنر در ماه ژوئن ۱۸۵۸ در بولونیا رخ می‌دهد. مامولو مورتارا یک تاجر یهودی است. پسر شش ساله او ادگاردو مورتارا به طور پنهانی توسط یک خدمتکار غسل تعمید داده شده و کاتولیک است. دادگاه تفتیش عقاید متوجه این موضوع می‌شود و دو مامور را برای گرفتن آن پسر از خانواده‌اش مامور می‌کند. او به یک صومعه برده می‌شود و ... .

تونی کوشنر هم اکنون در حال کار بر روی فیلمنامه این کتاب است. از آنجایی که اسپیلبرگ می‌خواهد یک پروژه را به زودی روی پرده ببرد، بعید به نظر می‌رسد که «ربودن ادگاردو مورتارا» پس از «لینکلن» توسط او کارگردانی شود. به نظر می‌رسد پروژه بعدی کارگردانی اسپیلبرگ از بین «روبوکالیپس» و «مونتزوما» انتخاب شود. البته در این بین شانس مونتزوما از این جهت کمتر است چون فیلمنامه‌اش هنوز در دست کار است. در حالی که «روبوکالیپس» بازنویسی فیلمنامه‌اش هم تمام و بودجه آن هم تقریبا نهایی شده است. حتی «کریس همزوورث» هم به عنوان بازیگر برای آن انتخاب شده و پیش بینی می‌شود با پایان یافتن فیلمبرداری «انتقام جویان: عصر الترون» فیلمبرداری «روبوکالیپس» آغاز شود. تا آن موقع مشخص می‌شود که اسپیلبرگ روی صندلی کارگردانی یکی از این فیلم‌ها می‌نشیند یا رئیس هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم کن ۲۰۱۳ هنوز می‌خواهد در سکوت کامل خبری مدت دیگری را هم سپری کند.

نظر شما