شناسهٔ خبر: 14840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار زنان فعال در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها

رئیس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها، گفت: هم‌اکنون 579 کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی در دانشگاه‎ها مشغول به فعالیتند که دبیری تمامی آنها را خواهران برعهده دارند و اکثریت اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سرور فاضلی پور گفت: هم‌اکنون ۵۷۹ کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی در دانشگاهها مشغول به فعالیتند که دبیری تمامی آنها را خواهران برعهده دارند و اکثریت اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در همین رابطه ۲۳۲ کرسی آزاداندیشی در سطح دانشگاهها با موضوعات مباحث "زنان و خانواده"، "ازدواج"، "جنگ نرم و اثرات ماهواره بر خانواده" و "حجاب و عفاف" برگزار شده‌اند.

فاضلی پور در خصوص اعزام کاروانهای زیارتی از سوی نهاد، اضافه کرد: در سال ۹۲ ،تعداد ۱۶ کاروان عمره ویژه اساتید با حضور ۱۲۲۹ نفر استاد خانم، ۶۵ کاروان دانشجویی با شرکت ۳۵۲۴ دانشجوی دختر(متأهل) و۲۵۰ کاروان عتبات عالیات با شرکت بیش از ۴۰۰۰ دانشجوی دختر اعزام شده اند.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۵۱۸ استاد زن در دانشگاه معارف نهاد فعالیت دارند که از این تعداد ۲۰۲ نفر عضو هیأت علمی و ۴۳ نفر مدیر گروه هستند. همچنین ۱۶۶ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۱ نفر در مقطع دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند.

رئیس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ادامه داد: تحصیل ۵۰۰۰ دین‌پژوه دختر در حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان کشور و اختصاص دو مرکز ویژه خواهران، نشان از دغدغه‌مندی دختران دانشجو و اساتید خانم و حضور جهادی بانوان در عرصه فرهنگ است.

فاضلی‌پور در خصوص طرح دانش‌افزایی اساتید، گفت: این برنامه با حضور ۶۰۰۰ نفر از اساتید خانم ویژه عضو هیأت علمی دانشگاهها اجرا شد.

رئیس اداره امور فرهنگی سیاسی خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نشست سراسری فعالین کانونهای نماز را از جمله دیگر فعالیت های بخش خواهران خواند و افزود: این نشست با حضور ۲۰۰ نفر از خواهران دانشجو شکل گرفته است.

 
 
 

نظر شما