شناسهٔ خبر: 14853 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دغدغه جديد جيمز كامرون چیست؟

«سال‎های در خطر زندگی كردن» عنوان جديدترين سری فيلم‎های مستند جيمز كامرون كارگردان فيلم‎های معروفی چون «تايتانيك» و «آواتار» است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ كامرون در سريال مستند خود برجسته ترين دانشمندان، سياستمداران و بازيگران جهان را گرد آورده است و از آنها درباره تغييرات جوي پرسيده است. از جمله بازيگراني كه او در اين فيلم به سراغ آنها رفته است، مت ديمون، جسيكا آلبا، آرنولد شوارتزينگر و هريسون فورد هستند.
كامرون مي گويد هدف او در اين فيلم اين بوده است كه به سراغ مردم عادي برود و از آنها درباره تاثيراتي كه تغييرات جوي بر روي زندگي آنها داشته است بپرسد. او مي گويد: «اين فيلم يك نمايش علمي نيست و در آن اثري از نمودارها و آمار و ارقام گرافيكي به چشم نمي خورد. در واقع فكر نمي كنم اين چيزها را بخواهم در فيلم بگنجانم. من فقط مي خواهم داستان هايي را بازگو كنم كه از ميان انسان هايي واقعي آمده اند.»
مستند جيمز كامرون از جنگل هاي ناپديد شده اندونزي تا افزايش دماي ناشي از آتش سوزي كاليفرنيا و خشكسالي فلج كننده تگزاس را در بر مي گيرد.
كامرون مي گويد: « من فكر مي كنم كار در اين بخش با منافع زيادي همراه باشد. بسياري از منتقدان با پول هايي كه به آنها داده ميشود. ساكت مي شوند و اجازه مي دهند مردم در خواب غفلت بمانند. بنابراين تمايل پيدا كردم اين كار را انجام دهم.  فكر مي كنم تجزيه و تحليل اين موارد براي زندگي انسان ها مفيد باشد.
در اولين اپيزود اين سريال كه به صورت آنلاين در دسترس است، دان چيدل بازيگر هاليوودي حضور دارد.

نظر شما