شناسهٔ خبر: 14885 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آماده‌سازی 3000 کتاب برای نمایش در سالن ترجمه

پنجمین محموله کتاب‌های خارجی از کشورهای اروپایی و روسیه وارد مصلی محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این محموله شامل کتاب‌های خارجی در موضوعات هنری، معماری، ادبیات، مهندسی و... است که از کشورهایی مانند آلمان، هند، ترکیه و روسیه به نمایشگاه آمده است.

این ۵ محموله از مسیر هوایی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به انبار کتاب‌های خارجی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتقل شدند.

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب اینکه، مسئول سالن ترجمه از آماده سازی ۳ هزار کتاب برای نمایش در سالن ترجمه خبر داده است. احسان عباسلو مسئول سالن ترجمه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره کتاب‌های جمع‌آوری شده برای حضور در سالن ترجمه گفت: تاکنون نزدیک به ۳ هزار کتاب برای نمایش در سالن ترجمه جمع‌آوری شده است و در صدد هستیم تا این آمار را به ۵ هزار جلد کتاب افزایش دهیم.

وی افزود: هم اکنون در حال رایزنی برای جمع‌آوری کتاب‌های ایرانی در کشورهای دیگر هستیم و در چند هفته اخیر به جمع‌آوری این کتاب‌ها مشغول بوده‌ایم. متاسفانه به دلیل پراکندگی، روند آماده سازی و جمع آوری این آثار با کندی انجام می‌شود.

عباسلو درباره مکان سالن ترجمه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: این سالن در طبقه فوقانی شبستان برپا خواهد شد و امیدورایم تا اوایل هفته آینده این سالن را برای چیدمان کتاب‌ها در دسترس ما قرار گیرد.

مسئول سالن ترجمه درباره برپایی این سالن در نمایشگاه کتاب تهران گفت: موسسه خانه کتاب در این سالن قصد دارد با کمک گرفتن از نهاد‌های دولتی و غیردولتی که در حوزه ترجمه آثار ایرانی فعالیت دارند، بخشی از  کار‌های انجام شده را به نمایش بگذارد تا این عمل باعث انگیزه و ترغیب دیگر ناشران، نهاد‌ها  و مراکز به ترجمه آثار داخلی به زبان‌های دیگر شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما