شناسهٔ خبر: 14889 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خوشحالی رهبر انقلاب از انتشار فرهنگ سخن

دکتر حداد عادل گفت: وقتی رهبر انقلاب "فرهنگ سخن" را در نمایشگاه کتاب دیدند و تأمل کردند، خوشحالی خودشان را از انتشار چنین فرهنگ لغتی اعلام کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی عصر دیروز در مراسم بزرگداشت حسن انوری، محقق و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: فرهنگ سخن به همت انوری طی ۸ سال تالیف شد و پس از آن بود که زبان فارسی صاحب یک لغت‌نامه به‌روز شد. چنانکه رهبر معظم انقلاب چند بار جداگانه به من گفتند فرهنگ سخن کار بسیار ارزشمندی است.
دکتر حداد عادل افزود: تجربه دکتر انوری قطعاً در کار امروز ما بسیار مفید است و انضباط او روشی را به ما آموخت که وارد دوره‌ای شدیم که به فرهنگ‌نویسی به عنوان یک علم نگاه می‌کنیم. ما به وجود انوری و دیگر استادانی که از آذربایجان برخاسته‌اند و چراغ زبان فارسی را افروخته‌اند افتخار می‌کنیم و عشق مردم آذربایجان به فارسی، عشقی استوار است و آذربایجان همچنان سر ایران و پاسدار زبان فرهنگ ایرانی خواهد بود.
وی تاکید کرد: انوری توجه بسیار زیادی به زبان دستور زبان فارسی داشته است چون دستور زبان در حکم استخوان‌بندی بدن انسان است و به زبان استواری می‌بخشد و هرگاه توجه به دستور زبان کم شود باید درباره آن زبان احساس خطر کرد و من در سال‌های اخیر چنین احساسی را نسبت به زبان فارسی دارم. چون تعداد پایان‌نامه‌های مربوط به دستور زبان در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها بسیار کم شده است و این علامت خوبی نیست.*

نظر شما