شناسهٔ خبر: 15080 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران سه‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس‌جمهور در ضلع جنوبی مصلّای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران روز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. در این مراسم  حسن روحانی رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید حسن هاشمی استاندار تهران، مدیران کمیته‌های بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور خواهند داشت.

مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت ماه در ضلع جنوبی مصلّای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دعوت از ۴ وزیر و شهردار تهران برای حضور در نمایشگاه کتاب

امین متولیان مدیر کمیته تشریفات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به دعوت از مسئولان کشوری برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: تاکنون از ۴ وزیر  و یکی از معاونان رئیس جمهور برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت به عمل آمده است. دعوت‌نامه‌هایی برای وزیران آموزش و پرورش، علوم، ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد برای حضور در نمایشگاه کتاب ارسال شده است. همچنین از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز دعوت به عمل آمده است.

متولیان همچنین از دعوت رئیس سازمان صدا و سیما و شهردار تهران خبر داد و گفت: دعوت‌نامه‌هایی برای آقایان عزت‌الله ضرغامی و محمدباقر قالیباف نیز برای حضور در نمایشگاه تهران ارسال شده است.

وی ادامه اداد: این شخصیت‌ها به‌عنوان میهمانان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت. البته رایزنی برای حضور دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های بین‌المللی نیز ادامه دارد که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

از شنبه ۶ اردیبهشت غرفه‌های بخش الکترونیک  واگذار می‌شود


 بنا بر اعلام کمیته ناشران الکترونیک، ناشران می‌توانند از روز شنبه ششم اردیبهشت‌ماه با پرداخت مبلغ اجاره‌بها غرفه خود را تحویل بگیرند و چیدمان و غرفه‌آرایی را آغاز کنند. ۱۰۸ ناشر در بخش الکترونیک و در فضایی به‌وسعت ۲۲۰۰ مترمربع، در سالن شماره ۷ روبه‌روی رواق شرقی حدود ۳هزار اثر را عرضه خواهند کرد.

۱۲۹۶ ناشر در بخش ناشران عمومی/ محموله‌های کتاب به شبستان رسید

«احمد کمالی‌نژاد» مدیر کمیته ناشران داخلی در این باره گفت:  یک هزار و ۲۹۶ ناشر از میان ناشران ثبت‌نام کننده، تا تاریخ ۳۱ فروردین برای حضور در نمایشگاه و دریافت غرفه، اعلام آمادگی کردند که قرار است در فضایی به‌وسعت ۱۳ هزار و ۵۳۹ مترمربع، کتاب‌های خود را عرضه کنند.

وی افزود: از این میان، ۶۴۵ ناشر از تهران و ۴۳۶ ناشر از شهرستان به‌صورت مستقل و ۶۰ ناشر از تهران و ۴۳ ناشر از شهرستان به‌صورت مشترک، برای دریافت غرفه ثبت‌نام کرده‌اند.

به‌گفته کمالی‌نژاد، همچنین از این تعداد ۵۹ ناشر از تهران و ۵۳ ناشر از شهرستان نمایندگی عرضه کتاب‌های خود را به دیگر ناشران واگذار کرده‌اند،‌ ناشران می‌توانند با مراجعه به کمیته‌های‌ مختلف اجرایی‌ و بخش‌های مربوطه، پرداخت هزینه غرفه و تحویل آن، کتاب‌های خود را نیز به مصلّای امام خمینی(ره) بیاورند.

بنابر اعلام کمیته ناشران داخلی، ناشران بخش‌های مختلف کودک‌ و نوجوان،‌ عمومی، آموزشی و دانشگاهی با مراجعه به انجمن‌های مربوطه که عملیات ثبت‌نام را انجام داده‌اند،‌ از امروز جمعه ۵ اردیبهشت‌، امکان ورود و چینش کتاب‌های خود را در غرفه‌ها دارند.

نظر شما