شناسهٔ خبر: 15124 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

بازگشت نیچه

بازگشت نیچه

نام کتاب: بازگشت نیچه

تالیف: مجموعه مقالات

ناشر: رخ‌داد نو

چاپ: اول 1393

تعداد صفحات: 288 صفحه

قیمت: 14 هزار تومان

منبع اصلی کتاب حاضر مجموعه مقالات منتشر شده در کتابی است با عنوان «بازگشت نیچه»  در شماره‌ی سوم از مجموعه‌ی اسکیزوکالت.دومقاله از بلانشو، یک مقاله از باتای و یک مقاله از نانسی در ترجمه‌ی فارسی به متن اصلی کتاب اضافه شده‌اند.

«اندیشه‌ی کوچ‌گری»، «نیچه و قطعه‌نویسی»، «برای نیچه»، «برای پرندگان»، «یاداشت هایی در باب بازگشت سرمایه»، «رقص نشانه‌ها»، «نیچه‌ی لیبیدویی»، «نیچه،تبارشناسی، تاریخ»، «نیچه فوکو و آنارشیسم قدرت»، «نیچه و فاشیست‌ها»، «نیچه و کمونیسم»، «احمق هگل»، « زن-شدن»، «اقتضای بازگشت»، «فراموشی و یادآوری در تجربه‌ی بازگشت ابدی»، «تجربه‌ای در دل»، «جنون نیچه» عنوان مقالاتی است که در این کتاب درباره نیچه نوشته شده است.

مترجم اثر در مقدمه‌ی کتاب گفته: در مورد نیچه، برخلاف آنچه در خصوص دیگر فیلسوفان صدق می‌کند، این ما نیستیم که به فیلسوف بازمی‌گردیم بلکه این اوست که در هئیت نافیلسوف به مابازمی‌گردد.کتاب پیش رو هم گواه همین ضرورت است:چگونه فرآیندهای تکین‌سازی‌مان را می‌آفرینیم؟چگونه گوش‌هایمان را تیز می کنیمو یا به قول نیچه چگونه آن شویم که هستیم.

ژیل دلوز،‌موریس بلانشو، دنیل موشنبرگ، جان کیجو دنیل چارلز، ژان-فرانسوا لیوتار، سیلورلوترینژه، فرانسوا فورکه، میشل فوکو،جان راخمن، ژرژ باتای، دنیس هولیه، ژاک دریدا، پی‌یر کلوسوفسکی و ژان-لوک نانسی از جمله نویسندگان این مقاله‌ها هستند.

زهره اکسیری، مریم برقعی، محدثه زارع، پویا غلامی، پیمان غلامی، شاهین کوهساری، ایان گنجی، نسرینمزرعه، ایمان مسعودی فر، کیوان مهتدی و سیاوش واعظی مترجمان اثر نامبرده هستند.

«بازگشت نیچه» با کتاب‌شناسی اثر به پایان می‌رسد.

نظر شما