شناسهٔ خبر: 15126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس آکادمی علوم اتریش میهمان رئیس فرهنگستان علوم ایران می‎شود

رئیس و 4 تن از دانشمندان عضو آکادمی علوم اتریش به ایران می آیند و با شخصیت‎های علمی و دانشگاهی کشور دیدار می کنند و از سیزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری میهمان «فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر آنتوان زایلینگر (Prof. Anton ZEILINGER) رئیس آکادمی علوم اتریش که در زمره فیزیکدانان بزرگ جهان است و چهار تن از دانشمندان عضو آن آکادمی: دکتر میشائل آلرام معاون آکادمی علوم اتریش، دکتر گئورگ براسو رئیس دپارتمان ریاضیات و علوم طبیعی آکادمی علوم اتریش، دکتر فلوریان شوارت رئیس مؤسسه ایرانشناسی آکادمی علوم اتریش و دکتر برت فراگنر عضو حقیقی دپارتمان تاریخ و فلسفه آکادمی علوم اتریش، از سیزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری، میهمان «فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران» هستند.

این هیأت روز یکشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در محل فرهنگستان علوم با دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان و تعدادی از استادان عضو فرهنگستان و برخی دیگر از استادان و دانشمندان کشور ملاقات خواهند کرد. در این دیدار ضمن تمدید تفاهم نامه همکاری میان دو آکادمی، دکتر آنتوان زایلینگر رئیس آکادمی علوم اتریش در جمع استادان سخنرانی خواهد کرد.

طبق برنامه ریزی فرهنگستان علوم این هیأت با برخی دیگر از مسئولان عالی رتبه علمی و فرهنگی کشور نیز ملاقات خواهند کرد.

ملاقات با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ملاقات با آیت الله سیدمحمدخامنه ای رئیس بنیاد ایرانشناسی، ملاقات با دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ملاقات با دکتر ابوذر ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ملاقات با سیدکاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، ملاقات با دکتر رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف و سخنرانی رئیس آکادمی علوم اتریش در سمینار فیزیک آن دانشگاه و همچنین بازدید از گروه محاسبات کوانتوم دانشگاه صنعتی شریف و ملاقات با دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از جمله دیدارها و برنامه های دیگر رئیس و اعضای آکادمی علوم اتریش در تهران است.

طبق برنامه ریزی به عمل آمده از سوی فرهنگستان علوم این گروه به شهرهای اصفهان و شیراز نیز عزیمت می کنند و ضمن بازدید از آثار تاریخی این دو شهر با برخی مسئولان دانشگاه های اصفهان و شیراز دیدار خواهند کرد.

رئیس آکادمی علوم اتریش در دانشگاه اصفهان و در جمع استادان دانشکده فیزیک و گروه کوانتوم اپتیک سخنرانی خواهد کرد.

همچنین هیئت اتریشی در شیراز با دکتر مجید ارشاد لنگرودی سرپرست دانشگاه شیراز ملاقات خواهند نمود.

نظر شما