شناسهٔ خبر: 15134 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی دانشگاه تهران برای ایفای نقش فعال‎تر در برنامه‎های یونسکو

دو کرسی آموزش مهندسی و کرسی بازیافت منابع آب با حضور مدیر کل یونسکو، مسئول وزارت علوم، سرپرست دانشگاه تهران و هیات رئیسه این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، محمدحسین امید در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه احتمال ریاست وی بر این دانشگاه چقدر است گفت: تمام دوهزار عضو هیات علمی دانشگاه تهران گزینه های روی میز ریاست دانشگاه هستند.

صبح امروز دو کرسی آموزش مهندسی و کرسی بازیافت منابع آب با حضور مدیر کل یونسکو، مسئول وزارت علوم، سرپرست دانشگاه تهران و هیات رئیسه این دانشگاه راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تهران پیش از این نیز کرسی های کارآفرینی، شیمی و معماری اسلامی یونسکو را در این دانشگاه راه اندازی کرده بود.

در ابتدای این نشست دکتر محمحسین امید سرپرست دانشگاه تهران گفت: افتخار بزرگی است که امروز دانشگاه تهران میزبان مدیرکل یونسکو است.

وی خطاب به مدیرعامل یونسکو گفت:  این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ایران و دارای ۲ هزار عضو هیات علمی و ۵۰ هزار دانشجو است و با بیش از ۱۰۰ دانشگاه بزرگ دنیا تفاهمنامه همکاری بین المللی دارد.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: اعتقاد من این است که دانشگاه ها مسئولیت آموزش و انتقال دانش را بین جوامع دارند و نقش یونسکو در آموزش کشورهای در حال توسعه غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران آماده است تا نقش فعالتری در برنامه های یونسکو داشته باشد.

نظر شما