شناسهٔ خبر: 15188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه بخش گمشده «یادداشت‌های اسدالله علم» در نمایشگاه کتاب

هفتمین جلد از یادداشت‌های اسدالله علم به عنوان آخرین جلد از این مجموعه توسط انتشارات کتاب‌سرا منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ۲۰ سال بعد از انتشار اولین جلد از مجموعه یادداشت‌های روزانه اسدالله علم وزیر دربار محمدرضا پهلوی و محرم‌ اسرار وی، بخش گم‌شده یادداشت‌های علم پیدا شد و به عنوان آخرین جلد از این مجموعه، مانند مجلدات قبلی، توسط انتشارات ایبکس در مریلند آمریکا و به ویراستاری علینقی عالیخانی منتشر شد.

این یادداشت‌ها که حوادث سال‌های ۱۳۴۶ و ۱۳۴۷ را در بر می‌گیرد، باید به عنوان جلد اول این مجموعه به چاپ می‌رسیدند. اما اینک با عنوان جلد هفتم منتشر شده که به نظر می‌رسد آخرین بخش از یادداشت‌های کسی باشد که حوادث روزانه ۱۰ سال وزارت دربار خود را نوشت و در صندوق امن بانک در سوییس گذاشت.

با چاپ مجلدهای پیشین این خاطرات، بسیاری از هواداران محمدرضا شاه، نارضایتی خود را از انتشار و برملا شدن اسرار خصوصی شاه و وزیر دربارش اعلام کرده و حتی نسبت به اصالت یادداشت‌ها تردید کردند. عده‌ای نیز ویراستار اثر را متهم کردند که در بخش‌هایی، با حذف و گزینش، در جهت خلاف امانتداری عمل کرده است. با گذشت ایام عملا آشکار شد که ویراستار جز حذف نام برخی از افراد زنده که منصف به صفت‌هایی شده و یا اسراری از آن‌ها فاش شده، ویرایشی اعمال نکرده است.

جلد هفتم یادداشت‌های اسدالله علم با قیمت ۱۵هزار تومان و قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات کتاب سرا به چاپ رسیده و در غرفه این ناشر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

نظر شما